Większość sprzedawców wykorzystuje niewiedzę klientów, by sfinalizować transakcję zakupu

Autor: dlahandlu.pl 23 kwietnia 2014 13:32

Sprzedawcy są świadomi faktu, że w Polsce mamy do czynienia z nieetycznymi praktykami sprzedażowymi. Wg 84 proc. z nich „Bardzo często sprzedawcy wskazują jedynie na zalety oferowanych produktów lub usług", wg 68 proc. - „Często zdarza się, że sprzedawcy wykorzystują niewiedzę klientów w celu ułatwienia sobie sprzedaży produktu lub usługi". Jednak mimo to nie zgadzają się na potraktowanie tego typu praktyk jako normę, swego rodzaju wymóg obecnych czasów.

76 proc. sprzedawców nie zgadza się ze zdaniem: „Pełna uczciwość wobec klienta, któremu oferuje się usługi lub produkty jest obecnie nieopłacalna". Powyższe obserwacje przynoszą wyniki badań, jakie dla Polish National Sales Awards (PNSA) przeprowadził instytut Millward Brown w lutym tego roku.
Z naszego badania wynika, że świadomości istnienia negatywnych zjawisk w branży sprzedażowej towarzyszy jednocześnie potrzeba utrzymania pozytywnego etosu sprzedawcy, jako osoby godnej zaufania. Sprzedawcy nie chcą zgodzić się na rolę „czarnego charakteru". Spytani o cechy profesjonalnego sprzedawcy w pierwszej kolejności wskazują na „znajomość produktu lub usługi i rynku" (79%) oraz „budowanie długofalowych relacji z klientami" (79% - można było wskazać kilka cech). Znacząco rzadziej wskazują na „wyniki finansowe sprzedaży (36%), czy „znajomość zasad negocjacji" (20%) - komentuje wyniki badań Kuba Antoszewski z Millward Brown.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,59

  • Śr

    1,71

  • Min

    1,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.