Wielka Brytania: Krajowi detaliści notują spadki sprzedaży, dyskonty rosną w siłę

Autor: dlahandlu.pl za esmmagazine 23 lipca 2019 10:57

Wszyscy brytyjscy detaliści, którzy są zaliczani do „Wielkiej Czwórki” odnotowali w ciągu 12 tygodni (okres liczony do 14 lipca) spadki sprzedaży i zmniejszyli udziały w rynku.

Zgodnie z danymi firmy Kantar, lider rynku czyli Tesco odnotował spadek sprzedaży o 2,0% i ma obecnie 27,2% udziału w rynku. Sainsbury's odnotował spadek o 2,3% (co daje 15,3% udziału w rynku), Asda spadła o 2,0% (14,9% udziału w rynku), a Morrisons spadł 2,6% (10,3% udziału w rynku).

W badanym okresie sprzedaż w całym sektorze w ujęciu rok do roku spadła o 0,5%. Jest to pierwszy spadek notowany od czerwca 2016 r.

- Chociaż sprzedaż Wielkiej Czwórki spadła łącznie o 2,1%, czołowi detalista nadal odpowiadają za dwie trzecie całej sprzedaży w supermarketach - powiedział Fraser McKevitt, szef działu sprzedaży detalicznej i konsumenckiej w Kantar.

Firmy dyskontowe notują solidne wyniki. Aldi odnotował wzrost sprzedaży o 6,7% (co oznacza 8,1% udziału w rynku), podczas gdy sprzedaż Lidla wzrosła o 7,0% (co oznacza 5,8% udziału w rynku).

Wzrost sprzedaży zanotowali również Ocado (wzrost o 11,9 proc.) i The Co-operative. Spółdzielnia odnotował wzrost sprzedaży o 0,2% i jest detalistę z udziałem w rynku na poziomie 6,4%.

- Wzrost o 0,2% może wydawać się skromny, ale jest szczególnie imponujący, biorąc pod uwagę, że sieć dobiła do 6,4% udziału w rynku - powiedział McKevitt.

Jednym z zabiegów sieci, który ma podnieść sprzedaż jest powrót nocnej promocji na piwo i pizze za 5 funtów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 931
Ilość aktualnych ofert: 287907

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.