Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Wielkanoc: Auchan, Kaufland i Carrefour przebijają ofertę dyskontów

Autor: dlahandlu.pl 17 marca 2016 13:24

Wielkanoc: Auchan, Kaufland i Carrefour przebijają ofertę dyskontów fot. shutterstock

Jak wynika z monitoringu Koszyka cen dlahandlu.pl przed tegoroczną Wielkanocą potaniało m.in. masło, olej, śmietana, ser gouda. Podrożał zaś cukier, czekolada, jabłka, cytryny, ziemniaki, pomidory i papryka. Trójkę najtańszych sklepów na rynku w tym badaniu tworzą Auchan, Kaufland oraz Carrefour, które wyprzedziły dyskonty idące wspólną ławą cenową. Różnica między popularnymi szyldami Biedronką, Lidlem i Tesco sięga jedynie 1,5 zł przy zakupach za ok. 260 zł. Na przestrzeni roku najmocniej w ceny zainwestowały dwa szyldy: Netto i Carrefour.

A oto całościowe zestawienie cen w 9 sieciach hipermarketów i dyskontów:

W ostatnim tygodniu Auchan proponował zakupy 50 produktów z Koszyka od 226,92 zł w Poznaniu do 245,25 zł w Lublinie. Rok temu w Auchan obowiązywały ceny od 229,82 zł w Lublinie do 240,61 zł w Trójmieście. Dla Trójmiasta oznacza to podwyżkę o 1 zł, ale dla Lublina aż o 26 zł rdr. Przy czym obecnie w 6 z 8 badanych miast ceny za 50 produktów przekraczają w sklepach Auchan kwotę 240 zł.  

W sklepach Kaufland w ostatni weekend 50 produktów można było kupić od 237,34 zł w Poznaniu do 244,98 zł w Trójmieście i Wrocławiu. Rok temu ceny w tej sieci wahały się od 234,64 zł na Górnym Śląsku do 241,20 zł w Trójmieście. Oznacza to podwyżkę na poziomie 3-4 zł rdr. w zależności od miasta.

W Carrefour podobne zakupy kosztują obecnie od 246,93 zł w Trójmieście do 249,44 zł w Poznaniu. Rok temu Carrefour proponował ceny od 259,44 zł w Bydgoszczy do 261,74 zł w Warszawie. Oznacza to spadek cen na poziomie 11-13 zł rdr. w zależności od miasta. Sieć prowadzi obecnie kampanię promocyjną, gdzie kładzie nacisk na niskie ceny.

Za 50 produktów w sieci Netto w ostatni weekend płaciliśmy ok. 253 zł. Rok temu było to 271 zł. Oznacza to spadek cen o 18 zł rdr., co pokazuje skalę inwestycji sieci w ceny na przestrzeni 2015 roku. W Netto podobnie jak w innych placówkach obecnie wyższe są ceny czekolady, musztardy, ketchupu, cukru, jabłek, cytryn, ziemniaków i papryki. Potaniały natomiast olej, masło, śmietana i ser gouda.

W Biedronce podobne zakupy kosztują obecnie 259,47 zł wobec 257,73 zł rok temu. Oznacza to wzrost cen o 2 zł rdr. Przed tegoroczną Wielkanocą w Biedronce potaniało m.in. masło, ser gouda, Olej Kujawski, śmietana, jogurt. Podrożały zaś jabłka, cytryny, ziemniaki, pomidory, papryka, czekolada, ketchup, musztarda.

W połowie marca Lidl oferował ceny na poziomie 260,85 zł względem 255,40 zł pod koniec marca 2015 roku. Oznacza to wzrost cen o 5 zł rdr. Na przestrzeni roku podrożał cukier, jabłka, cytryny, ziemniaki, papryka, musztarda i ketchup. Potaniały zaś śmietana, masło, ser gouda oraz wędliny.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,52

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.