Wirtualni asystenci wkraczają do internetu. Na razie do jednej z drogerii online

Autor: dlahandlu.pl 5 października 2017 14:21

Firma TogetherData stworzyła inteligentne chatboty, które usprawniają proces obsługi klienta online. WiseBots to wirtualni asystenci, dzięki którym użytkownik poczuje się jak podczas bezpośredniego kontaktu z doradcą. Pierwszy z serii botów powstał dla branży e-commerce. Z jego wsparcia korzystają już klienci drogerii internetowej BeGlossy.com. Spółka pracuje nad stworzeniem chatbotów dedykowanych kolejnym branżom.

Na całym świecie firmy prowadzące swą działalność lub chociażby jej część w internecie stale poszukują sposobów na poprawę jakości obsługi i interakcji z klientem online. Potrzeby te zauważają szczególnie podmioty działające w takich obszarach jak e-commerce, finanse, ubezpieczenia czy rekrutacyjna. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie powstał projekt WiseBots stworzony przez pierwszy Data Science House w Polsce, firmę TogetherData.

WiseBots to inteligentne chatboty, które pełnią rolę wirtualnych doradców. Dzięki ich pomocy klienci mogą uzyskać wyczerpujące informacje o produktach czy usługach, a w przypadku np. sklepu online, przejść do zamówienia bezpośrednio z chatu na Messengerze. Pierwszy bot zbudowany przez zespół TogetherData dedykowany jest właśnie branży e-commerce.

- Naszym założeniem było stworzenie bota, który przeprowadziłby klienta przez całą ścieżkę sprzedażową. Od rekomendacji produktu, przez przyjmowanie zamówienia, aż po finalizację transakcji, czyli przekierowanie do kasy. Dodatkowo chcieliśmy, aby chatbot poprawił interakcję z klientem. Obecnie w wielu sklepach online wciąż brakuje relacji, która przypominałaby kontakt na linii klient-doradca. Nasz asystent słucha potrzeb klienta i próbuje mu doradzić, tak jak ma to miejsce w przypadku sprzedaży bezpośredniej – mówi Dorota Kokosińska, business development manager w TogetherData.

Pierwszym botem z rodziny WiseBots jest Whitney Wise - asystentka sprzedaży dedykowana branży ecommerce. Z jej wsparcia na Facebooku korzystają już klienci BeGlossy Drogeria Internetowa. Kluczem do skuteczności Whitney jest inteligentny system rekomendacji. Dzięki autorskim algorytmom produkty są precyzyjne filtrowane. Korzystając z feedu produktowego, bot potrafi w inteligentny sposób dobrać przedmioty na podstawie ich cech wyróżniających, które często zawarte są wyłącznie w opisach. Whitney przyjmuje więc rolę doradcy i zadając kilka prostych pytań jest w stanie zawęzić preferencje użytkownika i zaproponować mu produkt najlepiej dopasowany do jego potrzeb.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,39

  • Śr

    3,11

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8059

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.