Wittchen debiutuje na GPW, przychody spółki w III kw. wyniosły 43 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 9 listopada 2015 09:49

Akcje oraz prawa do akcji Wittchen debiutują 9 listopada br. na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Kurs odniesienia dla pierwszej sesji to 17 zł, czyli cena, po jakiej sprzedawano akcje spółki w niedawnej ofercie publicznej, której łączna wartość przekroczyła 55 mln zł. Wittchen opublikował również raport okresowy: w III kwartale br. Grupa zanotowała prawie 43 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 10 proc. rok do roku), a zysk netto za ten okres sięgnął 6,5 mln zł (+9 proc.).

– W wyniku oferty publicznej dołączyli do nas nowi akcjonariusze. Na akcje Wittchen zapisało się łącznie ponad 800 inwestorów. Bardzo im dziękuję za zaufanie i pragnę zapewnić, że dołożymy wszelkich starań, by w kolejnych latach budować wartość dla wszystkich akcjonariuszy. Mam też nadzieję, że nasz unikalny model biznesowy oraz osiągane wyniki będą doceniane przez coraz większe grono inwestorów – powiedział Jędrzej Wittchen, prezes spółki. 

Pierwsza oferta publiczna Wittchen obejmowała ostatecznie 3,25 mln akcji, w tym 1,6 mln akcji nowej emisji. Cena oferowanych akcji została ustalona w drodze budowy księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych na 17 zł (cena ta jest jednocześnie kursem odniesienia dla pierwszej sesji Wittchen na GPW). Łączna wartość oferty publicznej akcji przekroczyła 55 mln zł, w tym ponad 27 mln zł to wartość brutto nowej emisji akcji. Po ofercie publicznej rodzina Wittchen zachowała pakiet kontrolny w Spółce, z blisko 76-proc. udziałem w podwyższonym kapitale zakładowym.

W dniu debiutu na warszawskim parkiecie Wittchen opublikował również swój pierwszy raport okresowy – za III kwartał 2015 r. Przychody wypracowane przez Grupę Wittchen w tym okresie wyniosły 42,9 mln zł, czyli o 10% więcej niż w III kwartale 2014 r. Zysk netto sięgnął natomiast 6,5 mln zł, co oznacza wzrost o 9% rok do roku. – Jesteśmy zadowoleni z osiągniętych wyników. Mimo iż trzeci kwartał 2015 r. z uwagi na czynniki pogodowe nie był najlepszy dla branży detalicznej, my zwiększyliśmy obroty zarówno w ujęciu bezwzględnym jak i w tych samych punktach sprzedaży oraz utrzymaliśmy bardzo dobre wskaźniki rentowności z pierwszego półrocza – powiedziała Monika Wittchen, wiceprezes zarządu.

Narastająco za trzy kwartały 2015 r. skonsolidowana sprzedaż wyniosła 98,1 mln zł i była o 19% większa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wynik EBITDA, czyli zysk operacyjny powiększony o amortyzację, wzrósł o 17% r/r i sięgnął 19,5 mln zł. Zysk przed opodatkowaniem wzrósł natomiast o 39% i za trzy kwartały 2015 r. przekroczył 15,8 mln zł wobec 11,4 mln zł w porównywalnym okresie 2014 r.

– Głównym motorem wzrostów w 2015 r. jest segment detaliczny, który w okresie pierwszych trzech kwartałów odpowiadał za ponad 75% sprzedaży, natomiast sprzedaż w segmencie B2B utrzymuje się na stabilnym poziomie, porównywalnym z poprzednim rokiem. Najszybciej rosnącym kanałem jest obecnie e-commerce – na koniec września sprzedaż internetowa odpowiadała już za 19% przychodów Grupy – wskazała Monika Wittchen.

– Zgodnie z celami emisyjnymi prezentowanymi podczas oferty publicznej akcji, planujemy dalszą rozbudowę naszej sieci sprzedaży, rozwój na nowych rynkach zagranicznych, głównie w kanale e-commerce oraz wdrożenie projektu omnichannel, czyli pełnej integracji sprzedaży stacjonarnej i online. Liczymy, że planowane inwestycje i podejmowane działania przełożą się na dalszą poprawę wyników finansowych w kolejnych latach – podsumował prezes Jędrzej Wittchen.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    5,06

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8347

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553326

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.