Wittchen zwiększa zyski. Wprowadzi torebki do Lidla jeszcze raz przed końcem roku

Autor: dlahandlu.pl 20 listopada 2017 12:17

W III kwartale 2017 roku przychody ze sprzedaży Grupy Wittchen wyniosły 53,5 mln zł co stanowi wzrost o 36% rdr. W okresie III pierwszych kwartałów 2017 roku przychody wyniosły 129,1 mln zł i były wyższe o 27% rdr. Wzrosty poziomu sprzedaży są efektem trafnego doboru oferty produktowej oraz dopasowania strategii marketingowej i zostały w dużej mierze zrealizowane w ujęciu like for like, zarówno online jak i w sklepach stacjonarnych. Do wzrostu sprzedaży przyczyniło się także zwiększenie powierzchni handlowej oraz rozwój zagraniczny.

Wzrost sprzedaży w III kwartale został osiągnięty przy towarzyszącym mu wzroście marży do
poziomu 56,8%, to jest o 1,2 p.p. kwartał do kwartału. Narastająco za III kwartały 2017 roku
marża wyniosła 56,8% i była o 0,8 p.p. niższa niż w tym samym okresie roku ubiegłego.
W III kwartale 2017 roku Grupa zrealizowała EBITDĘ na poziomie 9,1 mln zł w stosunku do 5,7 mln zł w okresie porównywalnym (wzrost o 59,6%). W okresie III pierwszych kwartałów 2017 roku EBITDA wyniosła 18,1 mln zł w stosunku do 15,1 mln zł osiągniętych w tym samym okresie 2016 roku (wzrost o 19,9%). Okres III kwartału 2017 roku charakteryzował się znacząco niższym wzrostem kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu w stosunku do zwiększenia obrotów. W rezultacie rentowność EBITDA w samym III kwartale była wyższa niż w okresie porównywalnym o 2,4 p.p., a negatywna różnica pomiędzy rentowność EBITDA narastająco za III kwartały 2017 roku w stosunku do okresu
porównywalnego obniżyła się o 0,8 p.p., identycznie jak marża na sprzedaży. Tym samym wpływ podwyżek wynagrodzeń z drugiej połowy 2016 roku, który był głównym czynnikiem wpływającym na obniżenie rentowności w pierwszej połowie obecnego roku został po III kwartałach zrównoważony przez zwiększone przychody.

W trzecim kwartale 2017 roku zostały otwarte 2 salony sprzedaży, a powierzchnia handlowa zwiększyła się o 124 mkw. Na dzień 30 września 2017 roku powierzchnia handlowa wynosiła 6.368 m2 i 82 punkty sprzedaży i była wyższa o 8,6 % w stosunku do 30 września 2016 roku (5.866 m2 i 75 stałych punktów sprzedaży).

W III kwartale 2017 roku Grupa kontynuowała sprzedaż na rynkach wschodnich (Rosja, Ukraina) w kanale tradycyjnym poprzez partnerów oraz w kanale Internetowym na rynku niemieckim (www.wittchen.com/de), ukraińskim (www.wittchen.ua) i rosyjskim (www.wittchen.ru). W efekcie tych działań przychody zagraniczne za III kwartały 2017 roku wzrosły o 69,9% do poziomu 7,2 mln zł i stanowiły 5,6% sprzedaży Grupy.

W bieżącym roku Spółka kontynuuje współpracę z siecią Lidl na warunkach podobnych do roku ubiegłego, w ramach której towary pod marką WITTCHEN dostępne będą w ramach dwóch ograniczonych akcji handlowych w IV kwartale 2017 roku. Ostatnio torebki Wittchen były dostępne w Lidlu 14 października. W czerwcu br. zarząd spółki Wittchen ustalił z firmą Lidl warunki współpracy w zakresie realizacji zamówienia - dostawy wyrobów skórzanych w roku 2017. Łączna szacunkowa wartość umowy wynosić będzie ok. 11,5 mln złotych netto + VAT.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,28

  • Min

    4,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9191

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.