WKG 2017: Jak skutecznie dostosować się do wymagań współczesnego klienta?

Autor: dlahandlu.pl 7 września 2017 15:42

- Rynek, a wraz z nim i cały biznes podlega nieustannym zmianom. Zmieniają się oczekiwania klientów, które ciągle ewoluują. Za nimi starają się podążać dostawcy usług oraz produktów, dopasowując, modyfikując i usprawniając zarówno swoje oferty jak i system sprzedaży, tak aby spełnić je w możliwie najpełniejszy sposób  - mówi Andrzej Nartowicz, prezes zarządu IDEAL GROUP, który będzie prelegentem sesji "Skuteczne dostosowanie się do wymagań
współczesnego klienta" podczas Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku.

- Dziś, klient spodziewa się przede wszystkim konkretnej i rzetelnie podanej wiedzy na temat produktów i usług, dostępnej w wygodnym dla siebie czasie i miejscu – podczas podejmowania decyzji zakupowej. Klienci oczekują zyskania szansy do porównania ofert, tak aby po podjęciu określonej decyzji uzyskali pełne przekonanie, że była ona słuszna i właściwa.

W modelu B2C proces weryfikacji oczekiwań może być krótszy, bardziej intuicyjny, wręcz podświadomy. W modelach B2B i B2G może on być znacznie bardziej złożony, wykorzystujący nowoczesne narzędzie informatyczne, z zaangażowaniem większego zespołu decydentów. Klient oczekuje zrozumienia, nawet podświadomego oraz potwierdzenia słuszności wyboru. Z punktu widzenia produktów i usług główne oczekiwania klientów to satysfakcjonująca jakość otrzymana za adekwatną do niej cenę.

Najistotniejszym wymaganiem współczesnego klienta jest osiągnięcie określonego wrażenia, że podjęta decyzja zakupowa była właściwa, adekwatna do oczekiwań związanych z ofertą wartości, które prezentuje produkt/usługa za możliwie jak najniższą cenę.

Odpowiedź dostawców na wymagania rynku powinna sprowadzać się w pierwszej kolejności do pełnego zdefiniowania profilu klienta – każda firma musi w pełni określić to, kim są jego odbiorcy, jakie mają zadania do zrealizowania przy użyciu produktu/ usługi, jakie problemy może rozwiązać dany produkt oraz jakich korzyści może oczekiwać wybierając dane rozwiązanie. Ponadto warto, aby przedsiębiorstwa spróbowały ocenić, jakie alternatywne rozwiązania mogą mieć do dyspozycji klienci w celu realizacji swoich zadań. Gdy dokonamy tej analizy, warto dokonać konfrontacji naszego produktu z uzyskanymi odpowiedziami.

Co jasne, istotne znaczenie ma rynek, ceny, reputacja marki, ale i całej branży, pewne przyzwyczajenia zakupowe klientów czy dostępność. Jednak dostawca musi przede wszystkim zadbać o odpowiednią dostępność informacji istotnych z punktu widzenia procesu decyzyjnego o wyborze danej usługi lub produktu.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9310

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.