WKG: Polska Wschodnia - El Dorado dla regionalnych firm handlowych (pełna relacja)

Autor: dlahandlu.pl 26 września 2016 12:16

WKG: Polska Wschodnia - El Dorado dla regionalnych firm handlowych (pełna relacja) Sesja "El Dorado dla regionalnych firm handlowych"

O czynnikach wpływających na rozwój gospodarki na wschodzie kraju, rozwoju handlu przygranicznego, patriotyzmie konsumenckim oraz pozytywnym marketingu i realnym wsparciu polskich przedsiębiorców rozmawiali paneliści debaty "Polska Wschodnia - El Dorado dla regionalnych firm handlowych", która odbyła się na III Wschodnim Kongresie Gospodarczym w Białymstoku.

- Chcemy rozwijać naszą grupę we współpracy z regionalnymi producentami i dostawcami, żeby oferować produkty wysokiej jakości. Chcemy być postrzegani jako duży gracz, budując efekt skali i przyłączając polskie sklepy, bo tylko w ten sposób możemy przeciwdziałać monopolowi. Konsolidacja rynku jest nieuchronna. Potrzebujemy rozwiązań od strony producentów, bo to oni budują naszą ofertę. Wyszliśmy już poza region. Polskie grupy powinny zrobić pospolite ruszenie i się dobrze zorganizować. Trzeba szukać wspólnego mianownika, by wypracować efekt skali. Co ma być w polskich rękach, jeśli nie handel? - dodała dyrektor generalna Grupy Chorten.

Robert Szczepaniak zwrócił uwagę na mniejszą siłę przebicia lokalnych biznesów. - Budżety reklamowe koncernów często przewyższają dochody polskich sieci. Ponadto koncerny są mocno wspierane przez władze tego państwa. I tu apeluję do polityków: jeśli chcą budować gospodarkę na podatkach, niech wspierają tych którzy je płacą w Polsce i tworzą miejsca pracy. Nie poprzez ograniczanie działań globalnych firm, bo to może być sprzeczne z prawodawstwem międzynarodowym. Lepiej wspierać polską przedsiębiorczość, bo to ona napędza gospodarkę. W kraju brakuje inicjatyw budujących patriotyzm handlowy, zakupowy – mówił przedstawiciel Kolportera.

Zgodził się z nim Robert Wojdakowski, podkreślając jednak, że patriotyzm konsumencki to w jego odczuciu jeszcze trend niszowy. – Wciąż jeszcze zachwycamy się tanim mięsem z dyskontów, a potem dziwimy się, że jest kiepskiej jakości. Sklepy tradycyjne zawsze oferowały lepsze produkty, chcąc utrzymać ilość klientów. Promujmy jakość, bo to ona w dłuższej perspektywie może nas wyprowadzić na powierzchnię – ocenił właściciel PH Milo.

Dariusz Muszyński, Naczelnik Urzędu Celnego w Białymstoku zwrócił uwagę jak ważną rolę odgrywa nowoczesna infrastruktura przejść granicznych na zakupy cudzoziemców na terenie Polski.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,29

  • Śr

    3,27

  • Min

    2,68

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6556
Ilość aktualnych ofert: 296035

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.