Właściciel centrów Dekada: Zakaz handlu w niedziele spowoduje wzrost czynszów w galeriach
Aleksander Walczak, prezes spółki Dekada, która jest właścicielem centrów handlowych Dekada komentuje projekt wprowadzenia ograniczenia handlu w niedziele.
- Efektem wstrzymania handlu w niedziele będą spadki obrotów w lokalach. Koszty tego przedsięwzięcia - nie tylko finansowe, ale też społeczne - mogą być bardzo wysokie. Nie możemy liczyć na to, że przychody z zakupów w pozostałe dni tygodnia zrekompensują utratę tego dnia. Wiele zakupów odbywa się w sposób impulsowy i utracony dzień handlowy to utracone zakupy impulsowe. Tak działa np. gastronomia, dla której straty będą w naturalny sposób nie do odrobienia. W przypadku wyłączenia działalności handlowej w niedzielę, pozostałe dni tygodnia zostaną obciążone m.in. wyższym czynszem, wynikającym ze stałych kosztów utrzymania obiektu. Centrum handlowe niezależnie od przepisów musi być utrzymywane 24 godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu. Posiada koszty amortyzacji, utrzymania ochrony czy prądu zużytego przez części wspólne, które są częściowo oświetlone nawet nocą. Redukcja niedzieli sprawi, że trzeba będzie rozłożyć te koszty na 6 dni a nie na 7, czego efektem będzie wzrost czynszu dla najemców oraz prawdopodobnie przełożenie tego na ceny towarów. Kolejnym efektem będzie skrócenie czasu pracy, a co za tym idzie konieczna będzie redukcja etatów. Badania PwC pokazują, że w wyniku wejścia w życie zakazu handlu w niedzielę, pracę może stracić nawet 85 tys. osób. Możliwość weekendowego dorobienia stracą studenci i emeryci. Właściciele sieci handlowych po kalkulacji swoich strat będą musieli ponieść ceny towarów lub świadczonych usług – komentuje Aleksander Walczak, prezes Dekada S.A.
DEKADA to 10 obiektów handlowych, które działają w Brodnicy, Grójcu, Krakowie, Malborku, Myślenicach, Nowym Targu, Olsztynie, Sieradzu, Skierniewicach i Żyrardowie. Planowane są także inwestycje w Ciechanowie, Nysie i Łowiczu oraz razem z PKP centra handlowo-komunikacyjne w Koninie i Mińsku Mazowieckim. Docelowo sieć DEKADA ma obejmować co najmniej 20 obiektów w całej Polsce.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WYBRANE DLA CIEBIE
- Cz 21:53 GIS ostrzega: bambusowy kubek Bamboo Geo nie nadaje się do kontaktu z żywnością
- Cz 21:48 LPP wyemitował obligacje o wartości 300 mln zł
- Cz 21:43 Skiba: Podatek handlowy, prędzej czy później, wejdzie w życie
- Cz 21:40 20 lat za oszustwa na portalach aukcyjnych
- Cz 20:23 Grupa Metro z najlepszym wynikiem w hurcie od 10 lat m.in. dzięki Europie...
- Cz 15:06 EY: 6 kluczowych zasad na drodze do rentownego wzrostu
- Cz 14:16 Empik najemcą N-Parku
- Cz 14:04 Złote Tarasy z nowym najemcą gastronomicznym
-
Tesco exit: Auchan i Carrefour muszą przemyśleć swoje strategie
-
Kaufland bierze siódmą lokalizację Tesco?
-
UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Allegro
-
Kaufland z kolejnym butelkomatem w sklepie. Czy Lidl pójdzie za tym przykładem?
-
Do końca grudnia sklepy muszą złożyć wnioski o wpis do BDO
-
Listopad w handlu: Tesco zmierza do mety, debiut Eurospara, nowe koncepty...
- 1 Spółki Piotra i Pawła chcą, by najwięksi wierzyciele poparli układ. Prawnik...
- 2 Czy wierzyciele Piotra i Pawła zgodzą się na spłatę 10 proc. wierzytelności?...
- 3 Piotr Korek po niespełna roku spędzonym w Heriot przechodzi do Napollo
- 4 Tesco exit: Auchan i Carrefour muszą przemyśleć swoje strategie
- 5 Intermarche wycofuje się z Warszawy i Białej Podlaskiej. To już 12. sklep...
- 6 Tesco wystawia na świąteczną licytację kolację z ...Martinem Behanem
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.