Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Właściciel firmy Elbfonds o kolejnych projektach handlowych

Property News 17 lipca 2014 10:28

Kołobrzeg, Zawiercie, Głogów i Krosno - to miasta, w których w najbliższym czasie powstaną nowe centra handlowe firmy Elbfonds. Deweloper nie zamierza jednak poprzestać na tworzeniu nowych produktów handlowych. - Obecnie pracujemy nad założeniem funduszu, w ramach którego moglibyśmy zarządzać wszystkimi projektami oraz je rozwijać - mówi w rozmowie z Propertynews.pl Stephan Groht, założyciel i właściciel firmy. Jednocześnie nie wyklucza przejęć już istniejących projektów.

Jak ocenia Pan dotychczasową działalność firmy na polskim rynku?
Jesteśmy na polskim rynku od 2006 roku i od tego czasu zebraliśmy już dużo doświadczenia. W mojej opinii przez ten czas podjęliśmy wiele dobrych decyzji, dzięki którym zbudowaliśmy i umocniliśmy naszą pozycję na rynku. Uważam, że wciąż wiele wyzwań przed nami.

Które rynki są z Państwa punktu widzenia najbardziej atrakcyjne?
Lokalizacje, które uważamy za interesujące, to miasta obejmujące od 20 do 30 tys. mieszkańców. Naturalnie, obszar oddziaływania centrów handlowych średniej wielkości, takich jak nasze, jest znacznie większy i obejmuje także okoliczne miejscowości.

To wpisuje się w naszą filozofię, zgodnie z którą działamy na polskim rynku. Naszym celem jest zaspokojenie codziennych potrzeb Polaków. To dziś kluczowe zwłaszcza w tych miastach, gdzie brakuje dobrej oferty. Pomimo rozwoju polskiego rynku wciąż istnieje jeszcze dużo lokalizacji, których mieszkańcy muszą pokonywać kilkadziesiąt kilometrów do większych aglomeracji w poszukiwaniu dobrej oferty markowych ubrań czy sprzętów elektronicznych.

Ideą marcredo Center jest udostępnienie klientom takiej oferty, która dostępna do tej pory była jedynie w większych obiektach handlowych.

Gdzie planują Państwo budowę kolejnych obiektów?
Niedawno rozpoczęliśmy budowę w Kołobrzegu, a już niedługo ruszymy z projektem w Zawierciu. Jeszcze w tym roku ruszy budowa centrów handlowych w Głogowie i Krośnie. Nasz zespół poszukuje także kolejnych lokalizacji pod inwestycje. Bardzo blisko współpracujemy m.in. z firmą GfK, która wspiera nas w opracowaniu konkretnych planów i rozpoznaniu dobrych lokalizacji.

Ponadto we współpracy z firmą GfK przeprowadziliśmy również niedawno badania rynku handlu detalicznego w Polsce.

Jakie są Państwa plany co do realizacji konkretnej liczby centrów handlowych?
Nie ustaliliśmy konkretnej liczby projektów, które chcemy zrealizować na polskim rynku. Staramy się poszukiwać nowych okazji i po pomyślnej analizie due dilligence angażujemy się w realizację projektu. Ponadto, uważam, że Polska to niezwykle atrakcyjny rynek z dużą liczbą lokalizacji z dużym potencjałem, dlatego wiem, że przed nami jeszcze dużo do zrobienia. Naturalnie, nasze plany ekspansji opieramy zawsze na dokładnej analizie nie tylko sytuacji rynkowej, ale także działań konkurencji.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,55

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.