Wojna cenowa dobija małe sklepy ze sprzętem IT

Autor: Puls Biznesu 10 lipca 2013 11:50

Wskutek spadków sprzedaży, przenoszenia się klientów do internetu oraz ekspansji dużych sieci handlowych kolejne marki zaczęły znikać - podaje "Puls Biznesu"

Jeszcze kilka lat temu, przed wybuchem kryzysu w 2008 roku, komputerowi minidetaliści umiejętnie konkurowali z największymi graczami. Spadek sprzedaży sprawił jednak, że w branży zapoczątkowana została wojna cenowa, podczas której silną pozycję zbudowały duże sieci handlowe. W wyniku ekspansji dużych graczy, z rynku zaczęli wypadać ci mniejsi.

W 2009 roku zbankrutowała poznańska firma Znak Centrum Komputerowe, a rok później Techmex. 2011 rok stał pod znakiem problemów szczecińskiego Vobisu oraz dogorywania giełdowego Pronoksu. W ubiegłym roku zniknęła również Inwazja PC, a w czerwcu tego roku z dnia na dzień działalność zakończył lubelski Icom.
Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika, w rozmowie z "PB" szacuje, że w ten sposób z rynku zniknął nawet co trzeci sklep ze sprzętem IT. Handel detaliczny komputerami przestał bowiem być biznesem, na którym bez odpowiedniej skali można zarabiać.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marta 2013-07-10 14:26:37

    Chciałam kupic komputer i inne akcesoria na ok.3000zł. płacąc kartą kredytową. Sklep Komputronik żąda dodatkowo 2 % wartości towaru . Opłata interchange kartą Visa jest 1,3 %. W tej sytuacji zrezygnowałam z zakupu. Dlaczego mam płacić 2 % a nie 1,3% . Woleli nie sprzedać jak pobrać opłatę 1,3 % .

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,46

  • Min

    3,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9434

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.