Wojna cenowa Lidla i Aldi na rynku amerykańskim pogrąży Walmarta?

Autor: dlahandlu.pl, za finance-commerce.com 3 stycznia 2018 18:33

Wojna cenowa na rynku amerykańskim nasila się. Odpowiedzialne za nią są dwie niemieckie sieci sklepów: Aldi i Lidl, które wywierają coraz większą presję na gigantów tamtego rynku, czyli amerykańskie sieci Kroger i Wal-Mart Stores – informuje serwis finance-commerce.com.

- To śmierć przez tysiąc cięć, a Aldi i Lidl trzymają sztylet – skomentował obecną sytuację Mike Paglia, analityk rynku handlu spożywczego w Kantar Retail. - To wygląda zdecydowanie jak wojna cenowa i zaczyna być widać pierwsze wywoływane przez nią efekty -  dodał.

Lidl, który prowadzi tysiące sklepów w całej Europie, otworzył 10 pierwszych lokalizacji w USA w dniu 15 czerwca. Dzień później Amazon ogłosił swoje przejęcie sieci sklepów stacjonarnych Whole Foods.

Jednak jak zwracają uwagę analitycy, Amazon wciąż nie ujawnił swoich długoterminowych planów dotyczących Whole Foods. Prócz wielkiego zamieszania medialnego, jak dotąd przejęcie nie przyniosło wielkich zmian. Podczas gdy obniżki cen na kilku produktach początkowo przyciągnęły klientów i zwiększyły sprzedaż, odwiedzalność sklepów powróciła do miejsca, w którym znajdowała się przed przejęciem sieci przez Amazona. Wtedy Whole Foods borykał się z długotrwałym spadkiem, spowodowanym tym, iż postrzegany był jako zbyt drogi.

Spośród dwóch europejskich sieci, Aldi na amerykańskim rynku ma bardziej ugruntowaną pozycję. Działa w Ameryce od 1976 roku i w ciągu ostatnich 15 lat podwoił liczbę sklepów, otwierając 150 lokalizacji w 2017 roku. Obecnie ma ponad 1.750 placówek.

Firma od dziesięcioleci walczy z Lidlem w Europie, a przeniesienie tej rywalizacji do Stanów Zjednoczonych wywołuje efekt dla całej branży. Gdy Lidl wchodzi na nowe rynki, Wal-Mart obniża również ceny, co z kolei wywiera presję na Kroger i inne konwencjonalne supermarkety.

W niedawnym badaniu cen towarów firma Kantar zauważayła, że koszyk cenowy w Charlotte w Północnej Karolinie był tańszy w Walmart niż w Lidlu. To może oznaczać, że największy na świecie detalista zareagował agresywnie na ekspansję Lidla.

Był to pierwszy raz od siedmiu lat, kiedy Walmart zajął pierwsze miejsce w badaniu. Analitycy twierdzą, że ostra konkurencja cenowa jest dowodem na to, że detaliści próbują dorównać Lidlowi w obniżkach.

Lidl ma obecnie 47 sklepów w sześciu stanach USA na wschodnim wybrzeżu, a w tym roku planuje zwiększyć sieć do 100. Sieć szybko podpija rynek. W Winston-Salem w Północnej Karolinie, gdzie firma otworzyła jeden z pierwszych sklepów już w czerwcu, Lidl ma już około 3 procent rynku, wynika z analizy firmy Second Measure, firmy analizującej dane z kart kredytowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    6,92

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9191

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.