Wpływy grupy Empik wzrosły o 18 proc. Prawie połowa z książek, e-commerce o 30 proc. w górę

Autor: wirtualnemedia.pl 12 sierpnia 2019 11:01

W ub.r. grupa kapitałowa Empik osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 17,9 proc. do 1,79 mld zł i 58,66 mln zł zysku netto. Z jej głównych pionów najmocniej, o 30,1 proc., urósł sprzedażowo e-commerce. Natomiast w tych samych sklepach stacjonarnych nastąpił spadek, co firma tłumaczy zakazem handlu w niedziele - podały wirtualnemedia.pl

Zdecydowanie najwięcej grupa Empik zarabia w segmencie sprzedaży detalicznej, który tworzą w firmie przede wszystkim salony Empik i księgarnie Mole Mole. W ub.r. przychody ze sprzedaży detalicznej wyniosły 1,13 mld zł, co wobec 1,08 mld zł rok wcześniej daje wzrost o 4,6 proc. - W roku 2018 był kontynuowany proces transformacji, mający na celu optymalizację struktury asortymentowej, polityki cenowej i komunikacji marketingowej. W 2018 roku kontynuowany był również proces przekształcania salonów Empik w innowacyjny format sklepu, tzw. Future Store, który charakteryzuje się nowoczesnym wystrojem oraz zastosowaniem urządzeń multimedialnych ułatwiających klientom zakupy - opisano w sprawozdaniu z działalności grupy Empik. Firma zaczęła też testować format Papiernik by Empik - małych sklepów z artykułami papierniczymi, szkolnymi, biurowymi i kreatywnymi, uruchamianych m.in. w mniejszych centrach handlowych. W ub.r. otworzony dziewięć takich punktów, m.in. w Warszawie, Legionowie, Gdańsku i Poznaniu. Ponadto Empik mocniej wszedł w sprzedaż biletów na wydarzenia kulturalne - w sierpniu ub.r. przejął specjalizującą się w tym platformę internetową Going. Wydał na to 7,41 mln zł, z czego 3,88 mln zł to cena 100 proc. udziałów, 2,62 mln zł - kwota dokapitalizowania spółki, a 906,8 tys. zł - wartość wzajemnej opcji wykupu. W ciągu roku liczba punktów sprzedaży grupy Empik zwiększyła się z 263 do 291 (a ich łączna powierzchnia z 97,45 do 101,98 metrów kwadratowych, czyli o 4,6 proc.). I to ona odpowiada głównie za wzrost wpływów ze sprzedaży detalicznej, bo - jak podała firma w raporcie - w porównywalnej grupie sklepów sprzedaż zmalała. - Co jest skutkiem wejścia w życie w 2018 roku przepisów zakazujących handlu w niedziele - zaznaczono. Zmalała rentowność sprzedaży detalicznej firmy - zysk przed opodatkowaniem spadł z 79,43 do 67,52 mln zł. 

Pion e-commerce grupy Empik osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 30,1 proc. Te od klientów zewnętrznych poszły w górę z 357,23 do 464,66 mln zł, a wewnątrzgrupowe - z 8,9 do 16,26 mln zł. - Bardzo duże dynamiki odnotowały nowe kategorie rozwijane tylko w kanale sprzedaży internetowej: sport, elektronika, dom i ogród, dziecko, zdrowie i uroda. Grupa w ramach segmentu osiągnęła wzrost przychodów w obszarze muzyki cyfrowej.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,70

  • Śr

    0,32

  • Min

    0,16

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 833
Ilość aktualnych ofert: 393558

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.