Wpływy grupy Empik wzrosły o 18 proc. Prawie połowa z książek, e-commerce o 30 proc. w górę

Autor: wirtualnemedia.pl 12 sierpnia 2019 11:01

W ub.r. grupa kapitałowa Empik osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 17,9 proc. do 1,79 mld zł i 58,66 mln zł zysku netto. Z jej głównych pionów najmocniej, o 30,1 proc., urósł sprzedażowo e-commerce. Natomiast w tych samych sklepach stacjonarnych nastąpił spadek, co firma tłumaczy zakazem handlu w niedziele - podały wirtualnemedia.pl

Prawie połowa przychodów grupy Empik pochodziła w ub.r. ze sprzedaży książek. Wpływy z tego źródła w punktach stacjonarnych wyniosły 489,32 mln zł, w internecie - 163,07 mln zł, a w kanale hurtowo-wydawniczym - 173,25 mln zł. W sumie było to 825,65 mln zł, 46 proc. łącznych wpływów firmy. - Zmiany w asortymencie produktowym w spółce Empik następowały zgodnie ze strategią przyjęta przez zarząd: wzmocniona została silna pozycja w kategorii „książka”, która odnotowała sprzedaż wyższą o 1,6 proc. niż w roku 2017 - podkreślono w sprawozdaniu. Zmalały natomiast wyniki sprzedażowe zmalały w pozostałych kategoriach produktów określanych jako wydawnicze - z wyjątkiem prasy. Przychody z produktów muzycznych wyniosły w ub.r. 147,79 mln zł, z prasy - 107,81 mln zł, a z filmów - 53,44 mln zł. - W obrębie kategorii niewydawniczych nastąpił duży wzrost w rozwijanych kategoriach: lifestyle, rozrywka rodzinna oraz artykuły papiernicze - wyliczyła firma. W przypadku tej ostatniej sprzedaż stacjonarna najmocniej dominuje nad internetową (w ub.r. wpływy z tej pierwszej to 173,67 mln zł, a z drugiej - tylko 7,67 mln zł). W kategorii zabawek już ponad jedna trzecia wartości sprzedaży (44,68 mln zł w ub.r.) jest realizowana w sieci, a pozostała część (76,64 mln zł) w sklepach stacjonarnych. E-commerce dominuje natomiast w przypadku sprzedaży biletów - w ub.r. w sieci zanotowano 15,38 mln zł przychodów, a w punktach stacjonarnych - 1,9 mln zł. Serwis Empik Foto, oferujący usługi i produkty związane ze zdjęciami, wygenerował w ub.r. 31,8 mln zł wpływów.

Koszty operacyjne grupy Empik procentowo wzrosły niewiele mniej od jej przychodów - o 17,7 proc., z 536,35 do 631,36 mln zł. - Wyższe koszty wynikają z rozwoju działalności Grupy, w szczególności nowych otwarć salonów sprzedaży detalicznej - skomentowała firma. Ponad jedna trzecia jej wydatków idzie na pracowników. Koszty w tym zakresie zwiększyły się o 24,8 proc. do 230,38 mln zł. Jest to związane nie tylko z otwieraniem kolejnych punktów sprzedaży, lecz także przejęciem spółek Mole Mole, Platon i E-Muzyka.

Wydatki inwestycyjne grupy Empik zwiększyły się w skali roku z 71,58 do 93,34 mln zł. Zdecydowana większość poszła na segment detaliczny (52,13 mln zł w 2017 roku, 76,06 mln zł w ub.r.), natomiast nakłady w tym zakresie na e-commerce zmalały z 18,66 do 16,05 mln zł. - Wydatki zostały poniesione z tytułu rozbudowy magazynu centralnego a także otwarć nowych sklepów i renowacji istniejących oraz dalszego rozwoju platformy empik.com - podsumowano. 240 mln zł zadłużenia finansowego, spłacona pożyczka od właściciela

Jedynym udziałowcem Empiku jest Bookzz Holdings Limited. Przejął firmę w połowie 2016 roku i zdjął z warszawskiego rynku giełdowego, a kilka miesięcy później dokapitalizował kwotą 215,53 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,70

  • Śr

    0,32

  • Min

    0,16

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 833
Ilość aktualnych ofert: 393558

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.