Współcześni konsumenci chcą kupować bez poczucia winy

Autor: dlahandlu.pl 24 października 2018 10:59

W badaniu „The Meaningful Shift” zrealizowanym przez Havas, przebadano wewnętrzny konflikt współczesnych kupujących – jednoczesne zamiłowanie do zakupów i posiadania, z chęcią działania na rzecz środowiska i przyszłości ludzi. Raport Havas pokazuje, że konsumenci starają się znaleźć równowagę między poczuciem winy a przyjemnością oraz chcą kupować w sposób bardziej odpowiedzialny.

Z badania wynika również, że prawie 77 proc. respondentów na świecie i 73 proc. Polaków twierdzi, że czuje się dobrze wspierając lokalnych producentów i rzemieślników. Nieco ponad połowa Polaków jest także skłonna zapłacić za produkt trochę więcej, jeśli część wpływów przeznaczana jest na wsparcie słusznych celów. Równocześnie Polacy analizują dokładnie każdy swój zakup – aż 64 proc. z nich częściej pyta czy jest on konieczny i czy sam produkt wart jest swojej ceny.

Obecnie ludzie coraz częściej dostrzegają negatywne konsekwencje swoich wyborów konsumenckich, co jest pierwszym krokiem do zmiany ich przyzwyczajeń na lepsze.  Z raportu „The Meaningful Shift” wynika, że konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialnie, m.in. poprzez świadome wybieranie produktów czy marek sprzyjających środowisku, ale jednocześnie chcą, by zakupy były łatwe i szybkie. Aż 62 proc. Polaków chciałoby, aby podejmowanie decyzji o tym który produkt kupić było ułatwione, a ponad połowa przyznaje, że często czuje się przytłoczona zbyt dużym wyborem produktów w supermarkecie.

– Widzimy, że wkroczyliśmy w nową erę współczesnych sprzeczności, która jest trudna dla marek. Wyzwanie polega na wyeliminowaniu poczucia winy z równania, i podaniu ludziom autentycznych powodów do dobrego samopoczucia w związku z zakupami – nie tylko z powodu pozyskanej wartości, ale także z powodu korzyści w ich własnym życiu – komentuje Alicja Cybulska, Intelligence Director w Havas Media Group.

– Z naszych badań "Meaningful Brands" wiemy, że ludzie nie przejmowaliby się, gdyby 74 proc. marek zniknęło z rynku z dnia na dzień. Po części wynika to z faktu, że większość z marek nie spełnia naszych podwyższonych oczekiwań. Polacy szukają dziś sensu nawet w codziennej konsumpcji - dodaje.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    22,13

  • Śr

    11,41

  • Min

    8,81

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7957
Ilość aktualnych ofert: 475104

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.