Współpraca CVC z o. Rydzykiem zaszkodzi Żabce?

Autor: press.pl 24 stycznia 2019 13:17

Sieć sklepów Żabka (należąca do funduszu Capital Partners ) jest od kilku dni krytykowana, przede wszystkim w mediach społecznościowych, za współpracę z o. Tadeuszem Rydzykiem. Eksperci komentują, że to chwilowy kryzys, który w dłuższej perspektywie nie zaszkodzi marce - czytamy w press.pl

Po tym jak fundusz CVC Capital Partners, który jest właścicielem Żabki podpisał list intencyjny w sprawie współpracy z należącą do o. Rydzyka Wyższą Szkołą Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu, na sieć sklepów spadła fala krytyki. Właścicielowi Żabki zarzuca się, że współpracując ze szkołą o. Rydzyka, chce zapewnić sobie łagodniejsze zapisy w nowelizacji ustawy o zakazie handlu.

Rafał Hirsch z "Dziennika Gazety Prawnej" napisał na Twitterze: "Właściciel Żabki wspiera konferencję naukową ojca Rydzyka. I to jest raz. Żabka wspiera konkurs »Sieci«. I to jest dwa. Nowelizacja ustawy o zakazie handlu, która miała zamknąć Żabki w niedziele, utknęła w Sejmie i wygląda, że się w ogóle nie rusza. I to jest trzy" – napisał. Podobnych komentarzy jest więcej.

Klienci deklarują w mediach społecznościowych, że przestaną robić zakupy w Żabce. "Od dziś omijam szerokim łukiem...", "Zmienicie teraz nazwę na Rydzyk? Bojkot!", "Okazało się, że Rydzyk to Żabojad", "żegnaj żabko, na szczęście mamy wciąż wybór" – to tylko niektóre negatywne komentarze opublikowane na fanpage'u "Żabka – mały wielki sklep".

Według Tomasza Bartnika, partnera w One Eleven, jest to chwilowy kryzys. – W Polsce bojkoty nie sprawdzają się, więc nie spodziewam się efektu sprzedażowego ani wizerunkowego, ponieważ współpraca pomiędzy o. Rydzykiem a Żabką odbywa się na zasadzie ideologii. Jesteśmy pragmatycznym narodem i nie mieszamy wyborów produktowych z ideologicznymi. Jest to burza w szklance wody, która zakończy się tym, że najbardziej oburzeni raz nie pójdą na zakupy do Żabki – komentuje Bartnik dla press.pl.

Nasza redakcja otrzymała komentarz od sieci Żabka Polska: 

- W ostatnim czasie przez media przewijają się spekulacje dotyczące zaangażowania firmy Żabka we współpracę z różnymi podmiotami. Wskazuje się, między innymi, na współpracę z Wyższą Szkołą Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu, równocześnie insynuując ukryte cele tego zaangażowania. (...) Żabka nie realizuje żadnej współpracy z wyżej wymienioną uczelnią. Informacje na ten temat są nieprawdziwe. Prawdą jest, że Fundusz CVC, mający udziały w Żabce, jak i w kilkudziesięciu innych podmiotach, wziął udział w konferencji dotyczącej cyberbezpieczeństwa zorganizowanej przez toruńską uczelnię. Otrzymaliśmy informacje od Funduszu, że co roku jego przedstawiciele biorą udział w kilkunastu tego typu przedsięwzięciach, ze względu na obecność ekspertów i przedstawicieli ważnych instytucji. (...) Warto przypomnieć, w jak dużej skali Żabka jest zaangażowana w partnerstwa z uczelniami (współpraca ze studentami m.in. Uniwersytetu Ekonomicznego oraz Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu w ramach projektu "Kreatorzy Produktów", współpraca z Wyższą Szkołą Logistyki w Poznaniu w ramach wspólnego programu studiów dualnych, Współpraca ze szkołami w całej Polsce w ramach Projektu AI Schools & Academy), kierując się w tych działaniach wyłącznie kryteriami merytorycznymi i zaangażowaniem społecznym.(...). - podaje biuro prasowe Żabka Polska.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Piotr 2019-01-31 22:15:09

    Czy żabka otworzy swoje sklepiki w kościołach?

  • Adam 2019-01-24 17:11:15

    Nie tylko dla mnie to koniec..większość znajomych rezygnuje nie tylko z Żabki ale i z Kościoła.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,54

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6821
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.