Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Współpraca e-sklepu i hurtowni w modelu dropshipping

Autor: RedCart dla dlahandlu.pl 11 czerwca 2015 11:02

Dropshipping to logistyczny model współpracy między e-sklepem a hurtownią, polegający na przygotowaniu i wysłaniu towaru do klienta detalicznego przez hurtownię a nie sklep internetowy. Oznacza to, że e-sprzedawca zatowarowuje swój sklep w sposób tylko wirtualny, a faktycznie nie posiada asortymentu, który sprzedaje i jedynie wysyła hurtowni zamówienia spływające od klientów detalicznych do realizacji.

W praktyce hurtownie dropshippingowe udostępniają ofertę produktową w pliku XML lub CSV, która umożliwia masowy import asortymentu wraz ze zdjęciami i opisami do sklepu internetowego. E-sklep zbiera zamówienia, które następnie przekazuje hurtowni – wraz z wszystkimi danymi potrzebnymi do realizacji przesyłki. Przygotowanie paczki i wysyłka towaru następuje zazwyczaj jak najszybciej po otrzymaniu zamówienia przez hurtownię, przy czym niektóre z hurtowni czekają na wcześniejsze opłacenie towaru, a inne realizują je od razu. Hurtownia wystawia e-sklepowi fakturę za sprzedany w ten sposób towar.

Aby doszło do efektywnej sprzedaży należy zadbać o sprawną i szybką wymianę informacji między e-sklepem, a hurtownią której warunkiem jest integracja umożliwiająca zatowarowanie sklepu. Istotne jest, aby sklep umożliwiał automatyczny pobór produktów oraz możliwie jak najczęstszą aktualizację stanów magazynowych i cen. Sklep nie posiada sprzedawanych przez siebie towarów fizycznie, a udostępnienie klientom zawsze aktualnej i zgodnej z prawdziwym stanem rzeczy oferty staje się sprawą kluczową. Drugą z istotnych spraw są ewentualne dodatkowe opłataty doliczane za współpracę oraz sprawy organizacyjne, związane z realizacją zamówienia, czyli czas i koszty dostarczenia paczki do klienta. W tym całym układzie to e-sklep jest sprzedawcą oraz wszelkie obowiązki, jakie ponosi sprzedawca ciążą właśnie na nim: prawo klienta do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, rozpatrywanie reklamacji i zwrotów, doradztwo w sprawie produktów. Większość hurtowni ogranicza się do rozpatrywania reklamacji wynikających z wad fabrycznych produktów, chociaż są także takie, które biorą na siebie obowiązki wynikające z obsługi posprzedażowej.

Hurtownia ponosi koszty związane z magazynowaniem towaru oraz przygotowaniem go do wysyłki. Ceny towarów w dropshippingu wcale nie muszą i zazwyczaj nie są wyższe niż w tradycyjnym hurcie. Wiele z nich stosuje także rabaty za przekroczenie pewnej kwoty sprzedaży w modelu dropshipping. Dane klientów mogą być wykorzystywane tylko i wyłącznie w celu realizacji usług, co ma swoje uzasadnienie w obowiązku zgłaszania każdej bazy klientów, którą gromadzi i przetwarza sklep do GIODO. Czasami brak fizycznego kontaktu z towarem wiąże się z niską jakością obsługi klienta, doradztwa i spychaniem wszelkiego rodzaju pytań na hurtownię. Dla niektórych sprzedawców barierą może być także brak kontroli nad przygotowaniem i wysłaniem przesyłki, chociaż hurtownie zazwyczaj wysyłają maila z linkiem do śledzenia przesyłki, a paczkę można ubezpieczyć.

Korzyścią jest bardzo szeroki asortyment, który w przypadku braku zainteresowania ze strony klientów, można po prostu wyłączyć nie ponosząc przy tym strat. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Jacek W 2015-06-11 15:21:18

    Temat fajny, ale artykuł ciężko się czyta. Cały dropshipping jest też trochę ryzykowny - no bo co jeśli ktoś zamówi towar, hurtownia wyśle, a klient się rozmyśli?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.