Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Wydatki Tesco na reklamy o 42 proc. w dół, a Auchan o 105 proc. w górę

Autor: wirtualnemedia.pl 23 października 2014 10:16

W br. mocno wzrosły cennikowe wydatki reklamowe Lidla Polska, Jeronimo Martins Polska (właściciela Biedronki) i Auchan Polska, natomiast o ponad 40 proc. zmalał budżet Tesco Polska. Sieci supermarketów i dyskontów wyraźnie zwiększyły nakłady na reklamy radiowe i kinowe, a ograniczyły na outdoorowe - czytamy w wirtualnemedia.pl

Od stycznia do sierpnia br. cennikowe wydatki reklamowe sieci supermarketów i dyskontów (bez uwzględnienia internetu) wyniosły 695,78 mln zł, o 53,47 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 8,3 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Zdecydowanie największymi marketerami w tym sektorze są Lidl Polska i Jeronimo Martins Polska (właściciel Biedronki). Pierwsza firma cennikowo przeznaczyła w br. na reklamy 297,48 mln zł, o 73,92 mln zł więcej niż przed rokiem (to o 33,1 proc. w górę). Z kolei cennikowe wydatki na reklamy Biedronki wyniosły 174,84 mln zł, o 47,12 mln zł więcej niż przed rokiem (36,9 proc. w górę). W sumie wydatki Lidla i Biedronki stanowiły 67,9 proc. inwestycji reklamowych wszystkich hipermarketów i dyskontów, o 13,2 pkt proc. więcej niż rok wcześniej.

Za to cennikowe nakłady reklamowe Tesco Polska od stycznia do sierpnia br. były o 41,88 mln zł niższe niż przed rokiem, co oznacza spadek o 42,8 proc. Wiosną br. z reklam tej sieci zniknęli animowani Henio i Krysia, a stałym ambasadorem produktów żywnościowych został Robert Makłowicz, który w ostatnich kampaniach promował pieczywo oraz owoce i warzywa.

Z kolei cennikowy budżet Kaufland Polska wzrósł o 2,27 mln zł (czyli o 6,6 proc.), natomiast wydatki Auchan Polska zwiększyły się o 14,21 mln zł (to wzrost aż o 105 proc.).

Zdecydowanie najważniejszym kanałem komunikacji marketingowej supermarketów i dyskontów jest telewizja, do której od stycznia do sierpnia br. trafiło 382,86 mln zł, (minimalnie mniej niż rok wcześniej), co stanowiło 55 proc. wydatków całego sektora, o 4,6 pkt proc. mniej niż przed rokiem.

Z kolei nakłady na reklamy w radiu wzrosły w skali roku o 51,96 mln zł (to 36,1 proc. w górę), a ich udział zwiększył się z 22,4 do 28,2 proc. Inwestycje reklamowe w magazynach urosły o 3,78 mln zł (czyli o 9 proc.), a w kinach - o 1,96 mln zł (czyli o 24,8 proc.).

Za to wydatki na reklamy outdoorowe zmalały o 4,25 mln zł (to spadek o 10,2 proc.). Jeśli chodzi o internet, nieobjęty w monitoringu Kantar Media, to w I połowie br. cały sektor handlowy (obejmujący nie tylko supermarkety i dyskonty, lecz także sklepy innego typu) stanowił 9 proc. rynku reklamy internetowej, którego wartość wyniosła 1,25 mld zł - podały wirtualnemedia.pl.
 .

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    4,88

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.