Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Wyprawka szkolna w sieciach handlowych od 48 zł

Autor: ABR Sesta 26 sierpnia 2015 09:17

Instytut badawczy ABR SESTA dokonał analizy najtańszych artykułów szkolnych o określonej funkcjonalności. Została ona przeprowadzona w 11 sieciach handlowych, za pomocą aplikacji Take Task, od 14 do 17 sierpnia br. Z badania wynika, że najwięcej produktów w minimalnych cenach rynkowych można zakupić w sieci Auchan.

Auchan, bardzo mocno walcząc o wizerunek dyskontowy, oferuje w najniższych cenach aż 15 artykułów szkolnych ze wszystkich badanych (Carrefour posiada ich 5, E.Leclerc 3, a Lidl i Kaufland tylko 1). Wartość koszyka najtańszych 24 produktów wynosi w tej sieci 47,80 złotych i znacząco różni się od kwoty najtańszego koszyka oferowanego przez Intermarche (132,28 zł). Jego niski koszt w Auchan wynika zapewne z faktu, że znajdują się w nim towary o minimalnej funkcjonalności lub słabszej jakości, ale za to w bardzo atrakcyjnych cenach np. jednokomorowy plecak dla dziecka kosztuje tylko 4,99 złotych. Sieć nie oferuje w tym zakresie cenowym wielu promocji, ponieważ są to jedne z najtańszych cen na rynku.  

Zaraz za Auchan w rankingu plasują się Carrefour, E. Leclerc i Mila, jednak nie sprzedają one artykułów szkolnych w ekstremalnie niskich cenach, w zamian oferują więcej promocji. Wynika to po części z sytuacji, że sieci, w związku z planowaną większą sprzedażą, obniżyły swoje marże i wynegocjowały z producentami niższe ceny na okres od lipca do września.

- Auchan oferuje produkty w bardzo szerokim zakresie cenowym, w tym towary o minimalnych parametrach i cenie. Natomiast inne sieci nie posiadają tak szerokiej oferty w najniższym przedziale cenowym i dlatego ich najtańsze produkty częściej charakteryzują się wyższymi parametrami oraz sprzedawane są w cenach promocyjnych. Oczywiście w Auchan również dostępne są w promocji artykuły o wyższych parametrach, wyjaśnia Sebastian Starzyński z instytutu badawczego ABR SESTA.

Wśród 24 najtańszych artykułów szkolnych, które można zakupić w sieciach, znajdują się m.in. blok rysunkowy format A4 – 20 kartek (0,65 zł), zeszyt format A5 – 16 kartek - miękka okładka (0,28 zł), długopis niebieski 4 szt. w opakowaniu (0,99 zł), gumka do ścierania (0,24 zł), plastelina 6 kolorów (0,98 zł), kredki świecowe 12 kolorów (0,88 zł).

Jak wynika z monitoringu gazetek promocyjnych sieci handlowych, prowadzonego przez ABR SESTA, sierpień to okres wzmożonej promocji tego rodzaju produktów. Na ten właśnie miesiąc przypada 60-70 proc. wszystkich promocji artykułów szkolnych i biurowych w całym roku. Większość hipermarketów rozpoczyna je już w lipcu, natomiast Auchan dopiero w sierpniu i promuje w gazetkach 2-3 razy mniej produktów niż Carrefour, E. Leclerc i Tesco. Ta ostatnia sieć również skupiała się na sierpniu, ale w 2014 roku rozpoczęła promocje już w lipcu i w 2015 roku utrzymała tę strategię. Dodatkowo Tesco w ciągu miesiąca opublikowało 3 gazetki tematyczne, poświęcone artykułom szkolnym, z których jedna obowiązuje nadal. Carrefour i E.Leclerc posiadają ponad dwa razy więcej promocji niż pozostałe hipermarkety. Supermarkety od dwóch lat zwiększają ich liczbę np. Polomarket w poprzednich latach, w sierpniu, oferował ich kilkanaście, a w tym roku już jest ich ponad 70 (przy czym miesiąc się jeszcze nie skończył).



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,79

  • Śr

    0,86

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.