Wyprzedaż międzysezonowa coraz popularniejsza w polskich centrach handlowych

Autor: pr 15 kwietnia 2015 09:19

Międzysezonowe wyprzedaże to nowe zjawisko, które coraz częściej obserwujemy w polskich centrach handlowych. Jeszcze kilka lat temu w polskich sklepach królowały 2 kolekcje - wiosna/lato oraz jesień/zima, w efekcie czego już w lutym trudno było kupić ciepłą kurtkę, za to w środku lata - w sierpniu, królowały puchówki. To się jednak zmienia.

-  Po pierwsze firmy dzieląc sobie kolekcje rozgrzewają nas stopniowo. Dzięki temu w marcu możemy jeszcze kupić ciepłą kurtkę, a dopiero im cieplej, tym więcej letnich rzeczy znajdziemy na wieszakach.  Taki rozbieg do pełni sezonu jest bardziej opłacalny, zapewnia także lepszą sprzedaż kolekcji wiosennej, która jest dopasowana m.in. do pogody  - mówi Violetta Dziubin, marketing manager Galerii Jurajskiej w Częstochowie.

 - Po drugie, kolekcje crusie i resort tworzone są z myślą o osobach, które lada moment zaczną zaopatrywać się na wakacyjny, ale także majówkowy wyjazd w ciepłe kraje, a co za tym idzie, będą poszukiwać nieco innych ubrań i dodatków, niż te jakie od lutego czy marca znajdują się w sklepach. Druga sprawa, że wiele osób wciąż wyjeżdża na narty, w związku z tym szuka ubrań nieco cieplejszych z początku sezonu wiosennego. Taki zresztą był pierwotny zamysł twórców kolekcji resort i cruise. Pod tym względem takie linie odświeżają i uatrakcyjniają to, co dziś znajdujemy w sklepie - mówi.  

Skutkiem ubocznym zmian w sezonowości jest  mid season sale, czyli wyprzedaż, która ma zrobić  miejsce dla nowych kolekcji. W tym roku w polskich centrach handlowych zaczyna się ona w połowie kwietnia i potrwa do końca miesiąca.

 - To nie są wyprzedaże posezonowe, które trwają nawet do dwóch miesięcy, tutaj sklepy stawiają na dość krótki, często dwu- maksymalnie trzytygodniowy strzał, po którym na wieszakach pojawiają się nowe rzeczy. Od wyprzedaży letnich czy zimowych odróżnia je także oferta. Obniżane są ceny rzeczy  obecnego sezonu, nie z minionego - wyjaśnia Violetta Dziubin.

 Na takie praktyki w Polsce decyduje się coraz więcej popularnych marek. Mid season sale można znaleźć m.in. w sklepach Tatuum, Bershka, Top Secret, Greenpoint, House, Cropp i Mohito. Sięgają one nawet do -50%   - Podobnie jak Brytyjczycy czy Hiszpanie przywykliśmy już do częstych zmian w ofercie sklepów, staliśmy się bardziej wybredni i wymagający, nieustannie oczekujemy także nowości. Jeśli jakaś kolekcja niezmiennie leży w sklepie 4-5 miesięcy szybko zniechęcamy się do kupowania. Nowy trend jest więc odpowiedzią na oczekiwania, jakie wobec sklepów ma coraz więcej Polaków - mówi Violetta Dziubin.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,00

  • Min

    2,58

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.