Wyzwania dla rynku płatności mobilnych

Autor: pr 12 czerwca 2014 13:01

Głównym konkurentem płatności mobilnych nie są karty płatnicze, ale gotówka. Dlatego do ich popularyzacji konieczne jest uproszczenie obsługi transakcji po stronie akceptanta do poziomu obrotu gotówkowego. To oznacza, że płatności muszą być przyjmowane na standardowej kasie fiskalnej lub smartfonie, do którego dostęp ma już każdy właściciel punktu handlowego. Koncepcja wstawienia dodatkowego hardware’u spotka się z oporem po stronie sprzedającego chociażby z powodu dodatkowych kosztów. To wpłynie natomiast na problemy z budowaniem sieci akceptacji.

Rynek płatności wciąż jest otwarty na nowości i w dużej mierze niezagospodarowany. Obok rozwoju popularnych systemów płatności mobilnych wyłaniają się nowe, alternatywne rozwiązania, takie jak kryptowaluty, czy cyfrowa gotówka. Na rynek ten, dotychczas postrzegany jako dość niszowy wchodzą tacy giganci jak Google czy Facebook. Rozwój alternatywnych systemów płatności jest zaawansowany technologicznie i częściowo unormowany w prawodawstwie unijnym. Dlatego możemy być pewni, że nie mamy do czynienia z sezonowym trendem.

Już 44 proc. telefonów na rynku to smartfony przystosowane do obsługi płatności. Choć nowe technologie traktowane są jako domena osób młodych, szybko adaptujących trendy, interesująca jest też grupa seniorów korzystających z urządzeń mobilnych. Grupą wiekową, której udział będzie rósł najszybciej wśród klientów sklepów online są osoby w wieku 65+. 
Zdaniem Jacka Kineckiego, dyrektora sprzedaży DialCom24, wyraźnie widać, że osoby starsze przekonują się do zakupów online. Uczone przez swoje dzieci swobodnie już porównują ceny albo korzystają ze sklepów internetowych. Szybki rozwój e-commerce w sklepach FMCG w najbliższych latach sprawi, że po prostu wygodniej będzie im zamawiać duże zakupy do domu. Stąd już tylko krok do korzystania z płatności mobilnych. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,28

  • Min

    4,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8311

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.