Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Wzrosła lojalność klientów kawiarni sieciowych

Autor: dlahandlu.pl 17 września 2014 10:01

W ciągu ostatniego roku znacząco zwiększyła się liczba klientów kawiarni sieciowych, którzy deklarują, że odwiedzają tylko kawiarnie jednej sieci. Głównym kryterium wyboru kawiarni sieciowej jest smak kawy i napojów.

Nadal najpopularniejszą kawą jest kawa latte, coraz częściej też klienci kawiarni sieciowych zamawiają też ciastka. Najbardziej znaną siecią kawiarni, biorąc pod uwagę znajomość spontaniczną, jest - po raz pierwszy - Starbucks - wynika z raportu Cafe Monitor 2014 ARC Rynek i Opinia.
W porównaniu z ubiegłym rokiem o 13 punktów procentowych wzrósł odsetek kawoszy, którzy przyznają, że w ciągu ostatnich 3 miesięcy odwiedzili tylko jedną sieć kawiarni. 

- Powyższe wyniki świadczą o tym, że Polacy są coraz bardziej lojalni w stosunku do swojej ulubionej sieci kawiarni. Wprawdzie nadal ponad połowa klientów przyznaje, że odwiedza różne kawiarnie, jednak odsetek osób wybierających jedną sieć systematycznie rośnie. Z pewnością jest to przynajmniej w części zasługą programów lojalnościowych i punktowych, realizowanych obecnie przez wiele sieci - mówi Marzena Białasek z ARC Rynek i Opinia.

Najbardziej znaną - wskazywaną spontanicznie - marką kawiarni sieciowych jest Starbucks, który wyprzedził dotychczasowego lidera - Coffeeheaven - o 2 punkty procentowe.

- W ciągu ostatniego roku widać wyraźny wzrost znajomości spontanicznej w zasadzie wszystkich topowych marek kawiarnianych. Niekwestionowanym liderem zestawienia jest na pewno Starbucks, którego znajomość spontaniczna wzrosła o 15 punktów procentowych. Na uwagę zasługuje również marka Coffeheaven, która mimo przejęcia przez Costa Coffee utrzymała wysoką znajomość. Jej nowy właściciel - Costa Coffee również systematycznie buduje swoją rozpoznawalność, która w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosła ponad dwukrotnie. Kolejny rok pokaże, czy marka ta będzie potrafiła skorzystać z popularności Coffeeheaven przeprowadzając rebranding - dodaje Marzena Białasek.

Kawiarnie sieciowe - podobnie jak w ubiegłych latach - częściej odwiedzają kobiety niż mężczyźni. Nadal najczęściej kupowanym produktem w kawiarniach sieciowych jest kawa, przy czym w porównaniu z ubiegłym rokiem klienci deklarują, że częściej kupują również ciastka. Najpopularniejszą kawą pozostaje latte, widać też wzrost zainteresowania kawą cappuccino.

Badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia techniką wywiadów internetowych CAWI (Computer Assisted Web Interviews) w dniach 07-17.06.2014. N=1024, wywiady z odwiedzającymi kawiarnie sieciowe oraz dodatkową próbę celową N=300 wywiadów z osobami korzystającymi z barków na stacjach paliw. Badanie przeprowadzono na grupie miejskiej (Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Wrocław, Poznań, Łódź, Katowice, Lublin, Rzeszów, Bydgoszcz, Częstochowa), losowo wybranych osób w wieku 15-55 lat.

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,77

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.