Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Wzrosła rentowność restauracji z grupy Sfinks Polska

www.portalspozywczy.pl 2 września 2014 12:05

Grupa Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook, w pierwszej połowie br. osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 82,4 mln zł wobec 85,96 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jednocześnie grupa czterokrotnie zwiększyła skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej - z 608 tys. zł po pierwszym półroczu 2013 r. do 2,43 mln zł na koniec czerwca br.

Skonsolidowana EBITDA wzrosła w tym okresie w Sfinksie o 48 proc. r/r i na koniec pierwszego półrocza osiągnęła wartość 6,88 mln zł. Sfinks po raz kolejny wypracował zysk netto na poziomie skonsolidowanym, który w pierwszej połowie br. wyniósł 525 tys. zł, co stanowiło poprawę o 2,72 mln zł r/r. Spółka osiągnęła też na koniec czerwca br. jednostkowy zysk netto w wysokości 21 tys. zł wobec 4,01 mln zł straty netto rok wcześniej.

Jak wyjaśnia zarząd, spadek skonsolidowanych przychodów to m.in. efekt wyłączenia z konsolidacji 12 restauracji w I półroczu br. Jednostkowe przychody ze sprzedaży wyniosły bowiem 79,03 mln zł w porównaniu do 64,2 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego (wzrost o 23 proc.).
- Wyniki pokazują, że przyjęty przez nas kierunek działań przynosi oczekiwane efekty. Wzrost na poziomie operacyjnym i netto jest już stałym trendem, jaki możemy obserwować w naszej działalności. Wpływa na to systematyczna praca nad efektywnością działań restauracji, a także przemyślane działania inwestycyjne.

Zgodnie z przyjętą polityką, w ramach inwestycji własnych uruchamiamy wyłącznie restauracje w bardzo dobrych punktach. W rezultacie, mimo iż na koniec minionego półrocza utrzymaliśmy liczbę restauracji z czerwca ubiegłego roku, nastąpiło istotne zwiększenie potencjału handlowego. W jej wyniku powierzchnia naszych restauracji wzrosła o ponad 700 metrów kwadratowych, a liczba krzesełek o ponad 500. W konsekwencji, całkowite przychody z uwzględnieniem wyłączonych już z konsolidacji 12 restauracji franczyzowych wzrosły rok do roku o 3,2 mln zł i na koniec czerwca wyniosły 84,7 mln zł - komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Na wzrost rentowności Sfinks Polska znaczący wpływ miały zmiany efektywnościowe wprowadzone w ramach sieci Sphinx, mającej największy wpływ na przychody spółki. Obok karty głównej obecnie funkcjonują w tej sieci trzy karty uzupełniające: Sphinx Cafe, Kids Menu i Alkohole Menu. Wprowadzono także nowe karty związane z porą dnia: menu lunchowe oraz menu śniadaniowe. Sieci Sphinx i Chłopskie Jadło regularnie też wprowadzają menu sezonowe z nowościami. Wszystkie te działania pozytywnie przełożyły się na sprzedaż.

Sfinks Polska zarządza 110 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 94 restauracji Sphinx (segment casual dining), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 6 restauracjami Wook (segment casual dining). 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,49

  • Śr

    4,03

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.