Wzrost sprzedaży Biedronki w II kw. wyhamował

Autor: dlahandlu.pl 25 lipca 2018 19:19

Wzrost sprzedaży Biedronki w II kw. wyhamował Fot. za feed.jeronimomartins.com

W pierwszym półroczu 2018 r. sieć Biedronka osiągnęła 5,76 mld euro przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost rok do roku o 8,6 proc. W samym drugim kwartale sprzedaż wyniosła 2,8 mld euro (wzrost o 2,2 proc.). Wzrost lfl w pierwszym półroczu wyniósł 4,5 proc., a w samym drugim kwartale 0,6 proc., co spółka tłumaczy efektem kalendarza. Sieć otworzyła netto 9 sklepów.

Natomiast licząc w złotówkach, wzrost sprzedaży w pierwszym półroczu wynosił 7,5 proc. W samym drugim kwartale sprzedaż wzrosła rok do roku o 3,3 proc.

Porównując do I kw. 2018 r, wzrost sprzedaży Biedronki w II kw. wyraźnie wyhamował. W I kw. tego roku Biedronka osiągnęła wzrost sprzedaży o 15,6 proc. licząc w euro (teraz plus 2,2 proc.) oraz o 11,9 proc. licząc w złotówkach (obecnie raportuje plus 3,3 proc.). Wzrost lfl w I kw. wyniósł 8,6 proc. (obecnie 0,6 proc.).

Jak podaje grupa w raporcie, w pierwszym półroczu tego roku sprzedaż sieci drogerii Hebe wyniosła 94 mln euro, co oznacza wzrost o 25,9 proc. Licząc w lokalnej walucie, wzrost w ciągu sześciu miesięcy 2018 r. wyniósł 24,6 proc. (w samym drugim kwartale było to plus 22,7 proc.).

Sprzedaż całej grupy Jeronimo Martins wyniosła w pierwszym półroczu 8,4 mld euro i wzrosła o 8,7 proc. Wzrost like for like wyniósł dla całej grupy 4,1 proc.

- Nasze marki nadal koncentrowały się na wzroście sprzedaży i angażowały się w umacnianie pozycji na poszczególnych rynkach. Biedronka dodała 2 p.p. do swojego udziału w rynku, demonstrując swoją odporność w radzeniu sobie z początkowym skutkiem niedzielnego zakazu handlu, jak również konsekwentnie realizowany wzrost – mówi prezes Jeronimo Martins, Pedro Soares dos Santos.

Jeronimo Martins ocenia, że grupa ma solidne podstawy do realizowania dobrych wyników w przyszłości. - Polska gospodarka rośnie i podtrzymujemy pozytywne nastawienie do popytu konsumpcyjnego. Biedronka nadal będzie koncentrować się na spełnianiu oczekiwań konsumentów i nadal będzie się rozwijać pomimo 13 dni niehandlowych w drugiej połowie 2018 r. – napisano w raporcie.

- Pingo Doce i Recheio są dobrze przygotowane do dalszego umacniania pozycji na rynku i korzystania z korzystnych środowisk konsumenckich i HoReCa. W Kolumbii Ara będzie nadal szybko się rozwijać i zyskiwać skalę. Planuje otworzyć 100 sklepów w drugiej połowie roku. Podtrzymujemy nasze wcześniejsze prognozy: łączne straty Ary i Hebe na poziomie EBITDA będą nieznacznie niższe niż w 2017 r. przy stałych kursach wymiany, a wydatki inwestycyjne na rok powinny wynieść 700-750 mln euro. Ten poziom inwestycji w nowe i ustalone przedsiębiorstwa jest niezbędny, aby zagwarantować przyszły wzrost – informuje spółka.

  • PiszPoprawniePoPolsku 2018-07-26 13:24:42

    "i nadal będzie się rozwijać pomimo 13 dni handlowych w drugiej połowie 2018 r" - a to ciekawe

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7889

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 560100

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.