Wzrost sprzedaży LfL Carrefoura w Polsce w II kw. wyniósł  2,3 proc.

Autor: dlahandlu.pl 26 lipca 2018 21:25

Wzrost sprzedaży LfL Carrefoura w Polsce w II kw. wyniósł  2,3 proc. Fot. Shutterstock

Sprzedaż sieci Carrefour w Polsce w drugim kwartale 2018 r., wyłączając stacje paliw i efekty kalendarza, wyniosła 494 mln euro, co oznacza wzrost LfL o 2,3 proc. i o 4,5 proc. licząc ogółem. W całym pierwszym półroczu 2018 r. sprzedaż przekroczyła 1 mld euro – wzrost LfL wyniósł 0,8 proc., a ogółem 2,9 proc.

Cała Grupa Carrefour zanotowała w drugim kwartale sprzedaż na poziomie 20,8 mld euro, a w pierwszym półroczu 41,4 mld euro. Wzrost sprzedaży LfL za drugi kwartał wyniósł 0,9 proc., a za półrocze 0,7 proc.

Nieco lepiej prezentują się wyniki sprzedaży grupy liczone ogółem – wzrost za drugi kwartał wyniósł 1,4 proc., a za pierwsze półrocze 1,1 proc.

- Po sześciu miesiącach intensywnej działalności, plan Carrefour 2022 już przynosi znaczące postępy w bardzo wielu dziedzinach, w tym rozwój oferty omnichannel. Zmieniona została oferta handlowa, wprowadzono główne projekty w obszarze żywności, nastąpiła redukcja kosztów i zawarliśmy partnerstwa strategiczne, które świadczą o atrakcyjności grupy. Wyniki pierwszej połowy oznaczają wyraźną poprawę – mówi Alexandre Bompard, prezes i dyrektor generalny Grupy Carrefour.

Spółka poinformowała, że w pierwszym półroczu odnotowała wyraźne przyspieszenie sprzedaży e-commerce w branży spożywczej - wzrost wyniósł 30%.

- Dostawa do domu jest obecnie wdrażana w 9 na 10 krajów, ze strategią ekspansji geograficznej w dużych miastach – informuje spółka.

W pierwszej połowie 2018 r. grupa prowadziła optymalizację kosztów, inwestycji i zapasów. Dzięki wzrostowi wydajności i większej dyscyplinie w zakresie kosztów dystrybucji, niższym zapasom i większej produktywności i selektywności w zakresie inwestycji grupie udało się zaoszczędzić 520 mln euro. Carrefour informował wcześniej, że do 2020 r. przeprowadzi program redukcji kosztów w wysokości 2,0 mld euro.

Zysk z działalności operacyjnej Grupy (ROI) wyniósł 597 mln euro, co stanowi wzrost o 36 mln euro i o 5,8% przy stałych kursach wymiany w stosunku do kwoty wykazanej w I półroczu 2017 r. Marża operacyjna była stabilna, na poziomie 1,6%. Na poziomie netto grupa wykazała stratę 861 mln euro, między innymi z powodu opłaty z tytułu podatku dochodowego 179 mln euro.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6083

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.