Wzrost wielkim wyzwaniem dla marek FMCG

Autor: dlahandlu.pl za Retail Detail 23 maja 2019 10:00

Wzrost wielkim wyzwaniem dla marek FMCG Fot. Shutterstock.com

Coca-Cola, Colgate i Maggi pozostają największymi markami konsumenckimi na świecie. Coraz trudniej jest rozwijać się markom FMCG: kluczem jest skupienie się na penetracji i nie zapominanie o starszych konsumentach.

Co roku Kantar Worldpanel publikuje listę pięćdziesięciu najpopularniejszych marek na świecie. W siódmej edycji raportu Brand Footprint eksperci przeanalizowali ponad 21 400 marek i miliard gospodarstw domowych w 49 krajach na wszystkich kontynentach w okresie od listopada 2017 r. do listopada 2018 r. Zbadali, jakie produkty są kupowane na całym świecie, w jakich ilościach i jak często. Na szczycie listy nie ma niespodzianek: Coca-Cola, Colgate i Maggi zajmują trzy pierwsze miejsca, tak jak w roku poprzednim. Największy wzrost odnotowały marki Vim, Kinder, Brooke Bond, Dettol i Doritos.

Unilever jest najlepiej działającym producentem w rankingu, reprezentowanym przez aż siedemnaście marek. Sześć z nich zostało zakupionych ponad miliard razy w 2018 roku, były to: Lifebuoy, Sunsilk, Knorr, Dove, Lux i Sunlight.

Wzrost jest nadal dużym wyzwaniem dla marek FMCG: konsumpcja spadła o 2,1 proc., a 54 proc. badanych marek radziło sobie gorzej niż przed rokiem. 84 proc. marek w pierwszej dziesiątce było w zestawieniu już pięć lat temu, ale tylko cztery marki (Dettol, Dove, Nivea i Vim) rozwijały się w ujęciu rocznym. Co ciekawe, wszystkie cztery są markami istniejącymi od ponad wieku.

Detaliści i marki muszą zbudować silną obecność online. Jednak równie ważnym wnioskiem jest uświadomienie sobie, że konsumenci 50+ mają są bardziej wartościowi dla marek FMCG niż millenialsi i pokolenie Z razem wzięte. Według Kantara dziesięć marek z Indii i Chin z łatwością weszłoby do TOP 25, gdyby podjęły ekspansję na całym świecie.

Kluczem do wzrostu jest nadal penetracja rynku: dotarcie do większej liczby kupujących, obecność na większej liczbie rynków i kategorii oraz ukierunkowanie na nowe potrzeby i okazje konsumpcyjne.

Ranking Kantar Worldpanel
Ranking Kantar Worldpanel

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    21,99

  • Śr

    17,00

  • Min

    10,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7265
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.