PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Z sieci spożywczych najlepsze oceny Polaków notują Kaufland, Auchan i Piotr i Paweł

Autor: dlahandlu.pl 6 sierpnia 2019 15:17

Z sieci spożywczych najlepsze oceny Polaków notują Kaufland, Auchan i Piotr i Paweł Fot. Shutterstock

Polacy najbardziej pozytywnie odbierają kilka sieci handlowych. W różnych kategoriach (m.in. wygląd sklepu, jakość i dostępność artykułów w sklepie stacjonarnym i internetowym, czy jakość obsługi), najlepsze oceny zebrały: Kaufland, Auchan i Piotr i Paweł, a następnie Carrefour i Lidl – wynika z informacji Mobile Institute.

Firmy te znajdowały się w danej kategorii na jednym z trzech pierwszych miejsc przynajmniej kilka razy. Najrzadziej spośród tych marek, bo tylko dwa razy, pojawił się Lidl. Sieci: Biedronka, Delikatesy Centrum i Makro zajęły jedno z trzech pierwszych miejsc tylko raz.

W raporcie Customer Happiness Index, przygotowanym przez Mobile Institute, 2000 aktywnie kupujących internautów oceniło swoje doświadczenia zakupowe w sklepach stacjonarnych i internetowych m.in. pod kątem dostępności asortymentu, jakości produktów, jakości obsługi, wyglądu lub intuicyjności sklepów, a także promocji i reklamacji.  Respondenci zostali też poproszeni o ocenę możliwości pozostawienia opinii i sklepie. Na koniec ocenili, w jakim stopniu są skłonni polecić zakupy produktów danej marki.

Skłonność do polecenia, czyli tzw. wskaźnik poleceń NPS (Net Promoter Score) to różnica pomiędzy odsetkiem tzw. „promotorów” marki, czyli oceniających prawdopodobieństwo jej polecenia na 9 lub 10 w skali 0-10, a „krytyków” czyli takich, którzy marki raczej nie polecą, bo prawdopodobieństwo tego polecenia oceniają na od 0 do 6 w skali 0-10. Wśród sieci spożywczych, pod względem NPS uczestnicy badania najlepiej ocenili Kaufland, następnie Auchan i Lidl.

- W kategorii spożywczej konsumenci mogli ocenić 23 sieci sklepów. Zdecydowanie najlepiej ocenionym elementem, jeśli chodzi o zakupy stacjonarne, okazał się asortyment w sklepach. Ten obszar otrzymał średnią notę na poziomie 7,94, przy czym jeden z ocenianych sklepów - Kaufland - został w tym aspekcie oceniony na 8,17 w skali 0-10. Konsumenci dość dobrze oceniają także sklepy internetowe marek, które je już posiadają. Ten obszar uzyskał średnią ocenę 7,94. Reklamacje i możliwość pozostawienia opinii to dwa najgorzej oceniane obszary. W tej kategorii oceny kobiet i mężczyzn są dość wyrównane. Widać też zależność pomiędzy wiekiem, a poziomem odczuwanej z zakupów satysfakcji. Im dojrzalsi konsumenci, tym oceny na różnych obszarach są lepsze. Zjawisko to wystąpiło w większości badanych sieci sklepów – czytamy w raporcie.

Jak wynika z danych Mobile Institute, w kategorii wygląd sklepu najlepiej oceniony przez konsumentów został Kaufland, następnie Carrefour i Lidl. Pod względem dostępności asortymentu w sklepie stacjonarnym na pierwszym miejscu znalazł się Kaufland, następnie Auchan i Carrefour. Natomiast pod względem dostępności asortymentu w sklepie internetowym najwyższe podium zajął Piotr i Paweł, drugie miejsce przypadło sieci Auchan, a trzecie Carrefour.


  • Gosc 2019-08-07 22:19:39

    A ha zapraszam do Społem. W tym roku mają Jubileusz 150 lecia działaności na przestrzeni trzech wieków. Sklepy są dobrze zaopatrzone w świeże towary i ceny maja coraz lepsze. Warto do nich wrócić niż sponsorować zagraniczny kapitał.

  • Normalny 2019-08-07 21:30:20

    Zapraszam do sklepów polskiej sieci spożywczej POLOmarket.

  • fbf 2019-08-07 14:04:52

    A mnie się podobają choćby małe i obskurne ale nasze polskie sklepy, pookrągłostołowe towarzystwo wysadziło nasz polski handel, podobnie jak resztę gospodarki...i proszę nie pisać głupot że takie prawidła rynku, międzynarodowa sitewka robi swoje

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    14,99

  • Śr

    7,24

  • Min

    3,48

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7647
Ilość aktualnych ofert: 498500

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.