Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Za kilka lat technologia rozszerzonej rzeczywistości zadomowi się w handlu

Autor: dlahandlu.pl 5 sierpnia 2013 12:04

Za kilka lat technologia rozszerzonej rzeczywistości zadomowi się w handlu

Z analizy McCann Worldgroup wynika, że rozszerzona rzeczywistość (Augmented Reality - AR) może zmienić sposób, w jaki - także w Polsce - będą robione zakupy. Sieci handlowe będą musiały wziąć pod uwagę oczekiwania klientów, którzy marzą o robieniu zakupów i przymierzaniu ubrań w czasie rzeczywistym, bez wychodzenia z domu.


Technologia Augmented Reality (AR) pozwoli klientom nie tylko zobaczyć, jak wyglądają w danym ubraniu, ale także poczuć jego fakturę, a nawet zapach. A to wszystko bez wychodzenia z domu. Z kolei sieciom handlowym może umożliwić efektywne wykorzystanie całego spektrum narzędzi marketingowych i sprzedażowych (kupony, vouchery, wyprzedaże), połączonych z naszymi profilami w mailach społecznościowych. Dla wielu z nas brzmi to jak science-fiction. Analitycy przewidują jednak, że do 2017 roku na świecie ściągniemy 2,5 miliona aplikacji, a dochody z nich przekroczą 2,5 miliarda dolarów.
Pod koniec ubiegłego roku Yihaodian - największa chińska strona internetowa sprzedająca żywność zapowiedziała otwarcie 1000 sklepów spożywczych, opartych wyłącznie na trójwymiarowej rozszerzonej rzeczywistości. Jest to najprawdopodobniej początek nowego trendu w handlu, który zapowiadało pojawienie się takich technologii, jak QR Kody czy 3D. Dzięki Augmented Reality klienci będą mogli fizycznie doświadczyć całego procesu robienia zakupów bez wychodzenia z domu. Myślę, że nie będziemy długo czekać, kiedy takie sieci jak: Tesco, Auchan, Carrefour, Biedronka, ale także Allegro, czy Empik zaczną zastanawiać się, jakie możliwości daje to narzędzie - mówi Wojciech Borowski, CEO McCann Worldgroup w Polsce.
W lipcu 2013 r. analitycy McCann Worldgroup przeanalizowali ponad 1000 aplikacji AR dostępnych na świecie. Na tej podstawie ustalili 3 zasady, jakimi w najbliższym czasie powinny kierować się sieci handlowe, chcące efektywnie wykorzystywać to innowacyjne narzędzie:
Edukacja konsumentów - zwiększenie świadomości nt. używania nowych technologii, takich jak AR. Edukacja jest kluczowa, aby klienci chcieli spróbować tego nowego sposobu robienia zakupów.

Ciekawy kontent - AR to przede wszystkim doświadczenie, dlatego także w handlu najważniejsze jest dostarczenie klientom tematów, które będą dotyczyły ich życia i przez to będą dla nich ciekawe. Efektywny marketing i reklama zawsze są oparte na dobrych historiach. A jedna z wielu rzeczy, którą AR może dać, to wciągnięcie ludzi, żeby w tych historiach uczestniczyli.

Ograniczona liczba aplikacji - jedna marka czy sklep, posiadająca kilka, a nawet kilkanaście aplikacji AR, może wprawić swoich klientów w zakłopotanie. Dlatego warto zrobić jedną, spójną aplikację, która będzie dotyczyła kilku, a nawet kilkunastu produktów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.