Za rewolucją zdrowej żywności stoją kobiety

Autor: dlahandlu.pl 18 października 2017 11:15

Za rewolucją zdrowej żywności stoją kobiety Fot. Shutterstock.com

Wszyscy Polacy chcą jeść zdrowo. Najlepiej żywność polską, świeżą i mało przetworzoną. Firmy i marki, które chcą zarabiać na tym trendzie, muszą być ostrożne. Ogólne deklaracje konsumentów nie pozwalają domyślać się istotnych szczegółów. Nie zdradzają np. tego, że za rewolucją zdrowej żywności stoją głównie kobiety - wynika z raportu Open Research.

Prawie 70 proc. badanych przez Open Research twierdzi, że często wybiera zdrową żywność. Tego możemy dowiedzieć się z najnowszej edycji raportu badawczego „Zdrowa żywność 2017” przygotowanego przez agencję badawczą Open Research, specjalizującą się w realizacji badań shopperowych.

Badanych poproszono m.in. o wskazanie trzech stwierdzeń najbardziej pasujących do określenia „zdrowa żywność”. Na produkty mało przetworzone wskazało aż 33% kobiet i tylko 24% mężczyzn. Mała ilość soli i cukru to wyznacznik zdrowej żywności dla 16% kobiet i 11% mężczyzn. Kobiety też częściej deklarują kupowanie zdrowej żywności - mówi Mariusz Pyc, Client Service Director w Open Research.

Komunikaty promujące zdrową żywność trzeba także dostosować do wieku konsumentów. Tradycyjne receptury kojarzy ze zdrową żywnością zaledwie kilkanaście procent konsumentów w wieku 15–19 lat. Dużo mniej niż w grupie osób powyżej 60. roku życia.

Za sprawą zmian preferencji konsumenckich niektóre produkty żywnościowe wychodzą poza swoją pierwotną kategorię. Jak wynika z danych Open Research, dzieje się tak również na polskim rynku. Przykład stanowią produkty bez glutenu i laktozy, które kiedyś oferowano głównie alergikom. Obecnie aż 33% badanych zwraca uwagę na zawartość glutenu, a 26% na zawartość laktozy w żywności. To dużo, jeśli wziąć pod uwagę, że odsetek osób ze zdiagnozowaną alergią spożywczą lub nietolerancją pokarmową wynosi niecałe 9%.

Najczęściej etykiety czytają konsumenci zaliczeni do segmentu Perfekcjonistów. Na tle pozostałych segmentów wyodrębnionych w badaniu Perfekcjoniści częściej mają stałą pracę, żyją w związkach i mają dzieci. Dochody pozwalają im nie tylko pokrywać codzienne wydatki, ale i przeznaczać część na oszczędności.

Skład produktu na etykiecie kiedyś był formalnym dodatkiem do logo, barwnej grafiki, hasła reklamowego. Teraz jest on jednym z najważniejszych zasobów brandu. Nie stałoby się tak bez wpływu kobiet, które czytają etykiety. A zainteresowane są przede wszystkim tym, czego w danym produkcie nie ma.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9455

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.