Zabawki mają przyciągnąć do dyskontów zamożnych klientów

Autor: Mondaynews.pl 22 czerwca 2015 21:03

Jak wynika z badań instytutu badawczego ABR SESTA od stycznia do maja 2013 r. liczba promocji zabawek w dyskontach wzrosła ze 146 do 247 w tym roku.

Zabawki to haczyk, który ma przyciągnąć do dyskontów osoby o średnich dochodach. Dyskonty sprzedają zabawki coraz drożej i są to coraz bardziej markowe produkty.  - Sieci chętnie promują zabawki, albowiem są produktami o stosunkowo wysokiej marży, a ze względu na szeroki asortyment produkty są trudno porównywalne, nawet jeśli mają podobne przeznaczenie - różnią się marką, jakością, wielkością, designem itp. - wyjaśnia Sebastian Starzyński, prezes instytutu badawczego ABR SESTA.

W ostatnich latach większość sieci dyskontowych konsekwentnie zwiększała liczbę ofert promocyjnych, szczególnie Lidl, na który przypada ponad połowa wszystkich promocji. Ich udział rośnie najszybciej w porównaniu z pozostałymi kanałami. Natomiast hipermarkety zmniejszyły ją o 12 proc. Spadek ten prawdopodobnie wynika z faktu, że hipermarkety, które oferują największą liczbę promocji (niemal 50%), zbudowały już swój wizerunek jako kanału, w którym zazwyczaj dokonuje się zakupu zabawek i szeroka oferta promocyjna nie przynosi już tak znacznego wzrostu sprzedaży, jak kiedyś. E. Leclerc to sieć, która najczęściej promuje zabawki (oferuje ponad 30 proc. promocji dostępnych w hipermarketach). Największy spadek zainteresowania promocjami wykazał Real, dostosowując się w ten sposób do strategii Auchan. 

Przeczytaj także:

 C&C wykazuje stabilny poziom, jeżeli chodzi o liczbę promocji - najwięcej oferuje Selgros (77%). W supermarketach zauważalny jest niewielki wzrost ofert promocyjnych dotyczących kategorii zabawek, jednak nie kładą one na nią silnego nacisku.

Sieci promują zabawki od stycznia w sposób mało intensywny, jednak zawsze nasilają swoje działania na ok. 1,5 tygodnia przed Dniem Dziecka. Ponad 30% promocji, licząc od początku roku do końca maja, przypada właśnie na ten okres. Dla promocji zabawek jest to optymalny czas, gdyż dodatkowo maj jest miesiącem komunijnym.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,63

  • Śr

    4,16

  • Min

    2,97

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8658

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.