Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Żabka dopasuje ofertę produktową i cenową do określonych grup klientów

Autor: dlahandlu.pl 17 czerwca 2015 20:17

Wdrażamy nasz najnowszy projekt marketingu spersonalizowanego, którego celem jest dopasowanie oferty produktowej i cenowej do precyzyjnie zdefiniowanych grup klientów. Podstawą jest program lojalnościowy "Codzienne korzyści", w ramach którego wydaliśmy już ponad 1,5 mln kart lojalnościowych - zwraca uwagę Krzysztof Andrzejewski, prezes spółki Żabka Polska, w komentarzu do raportu KPMG "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".

Program, o którym mowa, aktualnie znajduje się na etapie zbierania danych. Informacje zgromadzone w ramach programu mają posłużyć do bardzo daleko idącej personalizacji oferty, przygotowywanej przez Żabkę wspólnie z producentami.

Andrzejewski w komentarzu do raportu KPMG podkreśla, że jego firma wnikliwie analizuje zachowania konsumentów, reaguje na trendy, czy wręcz stara się je kreować.

- Obserwujemy konkurencję, ale z racji, że działamy w pewnej niszy, kluczowe są analizy własnych danych. Rynek się zmienia i preferencje klientów również ulegają zmianom, z tego powodu tylko posiadając kompleksowe dane możemy zareagować szybko i znaleźć efektywne rozwiązanie - tłumaczy.

Andrzejewski jako przykład podaje Wielosztuki, promocję zainicjowaną przez Żabkę na jesieni 2013 r. Prezes spółki komentuje, że wprowadzenie tej promocji było odpowiedzią na to, iż na rynku kluczowa stała się cena.

- Musieliśmy znaleźć odpowiedź pozwalającą utrzymać rentowność placówek, ale też podnieść wolumeny. Zdecydowaliśmy się na wdrożenie projektu, w ramach którego klient ma możliwość zakupu kilku sztuk produktu po bardzo atrakcyjnej cenie. Rozwiązanie było skuteczne oraz przede wszystkim dostosowane do formatu sklepu, w którym klienci do tej pory nie robili większych zakupów - argumentuje Andrzejewski.

Efektem rozwiązań wdrożonych przez Żabkę był wzrost sprzedaży like-for-like. Prezes Żabki zdradza też, że 87 proc. klientów sieci potwierdziło zauważalność zmiany strategii cenowej i możliwości zakupów w ramach Wielosztuk. Jak wynika z badań przeprowadzonych dla Żabki, 84 proc. klientów sieci korzysta z zakupów w ramach oferty wielosztukowej.

- W segmencie convenience rywalizowanie ceną nie jest kluczowe, ale w sytuacji, gdy liczba smartshopperów w Polsce osiągnęła poziom 66 proc. musieliśmy odpowiedzieć na oczekiwania klientów - podsumowuje Andrzejewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,58

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.