Żabka i Poczta Polska: 6 razy więcej paczek, wysyłki na Ukrainę i kampania reklamowa

Autor: dlahandlu.pl 5 kwietnia 2019 13:26

Żabka i Poczta Polska: 6 razy więcej paczek, wysyłki na Ukrainę i kampania reklamowa fot. Anna Grabowska

W liczącej blisko 5 600 sklepów sieci Żabka od początku roku odebrano ponad 1 mln paczek Poczty Polskiej, czyli więcej niż w całym 2018. Do końca roku ta liczba ma przekroczyć ponad 6 mln paczek. W tym roku firmy zamierzają także wprowadzić możliwość wysyłki paczek na Ukrainę, rozwinąć odbiór paczek za pobraniem oraz nadawanie zwrotów, wdrożyć nowe rozwiązania technologiczne oraz zainwestować w kampanię reklamującą usługę, min. dzięki akcjom specjalnym z platformami e-commerce.

Z badania przeprowadzonego przez IQS na zlecenie Żabka Polska wynika, że ponad 90 proc. dorosłych Polaków kupuje w sieci. – Co czwarty Polak w wieku 16-55 lat jest zainteresowany skorzystaniem z usług Żabki w zakresie nadawania i odbioru przesyłek. Z pewnością zamierzamy rozwijać ten segment oferty Żabki – powiedziała Anna Grabowska, wiceprezes zarządu Żabka Polska. Obecny czas wydania paczki w Żabce to 35 sekund, ale sieć chce obniżyć tę wartość poniżej 30 sekund.

Aby projekt był atrakcyjny także z punktu widzenia franczyzobiorców sieć stosuje zachęty finansowe, płacąc oddzielnie za ilość obsłużonych paczek, ale także za jakość obsługi klienta. Jakość obsługi badana jest m.in. za pomocą wizyt tajemniczego klienta i ankiet satysfakcji. Najczęściej paczki odbierane są w środy i czwartki (po zakupach online w weekend), w godzinach 15-18. 85 proc. klientów odbiera paczki w dniu ich dostawy do sklepów.

Żabka obsługuje 2,2 mln klientów dziennie. Dzięki usłudze odbioru paczki chce zwiększyć ich liczbę w godzinach mniejszego ruchu klientów. Dodatkowo klienci wiedząc, że będą w Żabce po odbiór przesyłki zrobią zakupy bardziej zaplanowane a mniej impulsowe. Sieć liczy, że co 3. wizyta związana z odbiorem paczki zakończy się także zakupem produktu z oferty sieci.

Paczki Poczty Polskiej są obsługiwane w sklepach prowadzonych w ramach sieci Żabka od 2017 roku.Teraz firmy wchodzą w II etap współpracy. Wraz z rozwojem sektora eCommerce, zauważalna jest bowiem tendencja odchodzenia od klasycznej dostawy pod adres na rzecz punktów odbioru.Z punktu widzenia Poczty Polskiej projekt jest atrakcyjny, bo pozwala zwiększyć przychody z obsługi paczek, a w strategii Poczty zapisano, że do 2023 roku firma zamierza podwoić przychodu w sektorze KEP z obecnego 1 mld do 2 mld zł.

 – Konsekwentnie budujemy pozycję usługi Odbiór w Punkcie, tworzymy coraz lepsze rozwiązania dla rynku eCommerce we współpracy z partnerami, którzy posiadają renomę, silną i rozpoznawalną markę, a także dysponują sieciami, które są często odwiedzane przez klientów. Obecnie Poczta Polska wspólnie z partnerami tworzy największą sieć typu click & collect w kraju, do której należy już ponad 11 500 punktów (swoich placówek Poczta Polska ma 7,5 tys. - red.) – powiedział Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej.


  • George G 2019-04-18 21:21:10

    Żabka - koszmarnie drogo ! A ludzie na licencji mają po 3k w miesiąc - to jest chora firma .

  • wlod 2019-04-06 03:45:50

    panie "ciekawy" masz różne rodzaje przesyłek /to TY przy zakupie wybierasz sposób dostawy/ja korzystam z e-zakupów od lat,dla mnie jest lepiej odbierać w punkcie,czy paczkomacie,niż siedzieć w domu i czekać na przesyłkę,jako malkontent nie korzystasz z usług,ale swoją kropelkę dziegciu musisz dodać,życzę miłego weekendu,mysl pozytywnie,jest wiosna,

  • ciekawy 2019-04-05 13:54:42

    Ciekawe czy Poczta wpadnie kiedyś na pomysł odbioru przesyłek w placówkach pocztowych? Bo przecież: "Taniej jest bowiem dostarczyć wiele paczek do punktu odbioru ... niż do każdego zamawiającego indywidualnie na adres domowy.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,98

  • Śr

    8,40

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7764
Ilość aktualnych ofert: 481346

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.