Żabka Polska: Niemal 70 proc. ajentów pozytywnie ocenia ogólne warunki umowy z Żabką

Autor: dlahandlu.pl 30 grudnia 2015 12:30

W ramach nowej strategii rozwoju Żabka Polska zamierza udoskonalać relacje z osobami prowadzącymi sklepy. W ten sposób chce utrzymać pozycję lidera wyznaczającego kierunki rozwoju segmentu convenience. Po zmianie zarządu w połowie roku Żabka zdecydowała się na przeprowadzenie kompleksowego badania satysfakcji ajentów.

Coraz bliższy jest moment, w którym placówki franczyzowe stanowić będą 1/3 „małego handlu” w naszym kraju. – Dynamiczny rozwój franczyzy w segmencie convenience, jaki od kilku lat obserwujemy na polskim rynku pokazuje, że rodzimi franczyzodawcy i franczyzobiorcy doskonale zdają sobie sprawę ze swoich mocnych stron, a sieci wielkopowierzchniowe nie doceniły potencjału tej części rynku. Zwłaszcza trzech czynników: szybkości, z jaką nastąpi konsolidacja i wynikającego z niej wzrostu potencjału zintegrowanych organizacji, powrotu konsumentów, zmęczonych długotrwałymi zakupami, do sklepów osiedlowych oraz znaczenia, jakie ma bezpośredni kontakt handlowca z klientem – powiedział Krzysztof Andrzejewski, prezes zarządu Żabka Polska.

Żabka Polska ma obecnie 4 100 punktów w całej Polsce, prowadzonych przez ajentów. Po zmianie zarządu w połowie roku Żabka zdecydowała się na przeprowadzenie kompleksowego badania satysfakcji ajentów. Informacje uzyskane w wyniku przeprowadzonych badań stanowiły punkt wyjścia dla szeregu zmian, wyznaczając ścieżkę rozwoju tej sieci franczyzowej. 

Z badania przeprowadzonego wśród ajentów Żabka Polska wynika, że pozytywnie oceniają oni terminowość (79 proc.), jak i terminy wzajemnych rozliczeń ustalone z siecią (74 proc.). Ogólne warunki umowy z Żabką pozytywnie ocenia niemal 70 proc. ajentów.

W zakresie bieżącej działalności, 3/4 ajentów pozytywnie ocenia przydzielenie każdemu z nich opieki ze strony partnera ds. sprzedaży. 9 na 10 ajentów przyznało, że bardzo istotne są dla nich szkolenia, a te oferowane przez sieć przez większość ajentów są postrzegane jako bardzo wartościowe. System informatyczny, jako prosty w obsłudze oceniło 9 na 10 ankietowanych. 83 proc. ajentów pozytywnie ocenia wielostopniowy system dobru lokalizacji każdego nowopowstającego sklepu Żabka.

Według ponad 3/4 ajentów (76 proc.) asortyment sklepów Żabka jest dostosowany do oczekiwań klientów. 89 proc. uczestników badania chwali aktywność sieci Żabka w zakresie działań promocyjnych i marketingowych.

Uczestnicy badania wskazali także te dziedziny, w których oczekują poprawy. To np. czas rozpatrywania reklamacji dotyczących zarówno inwentaryzacji (negatywnie ocenia ten element 21 proc. ajentów), jak i dostaw (16 proc.).

Badanie przeprowadził Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia w trzecim kwartale 2015 r. na reprezentatywnej grupie ajentów sieci Żabka, metodą bezpośrednich wywiadów ankieterskich. Badanie przeprowadzono w ramach cyklicznej oceny relacji sieć-ajenci i przygotowań do wdrożenia nowej strategii Żabka Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Michał 2016-01-08 14:50:24

    Typowe żabolenie. Sieć robi sobie co jakiś czas pijar. Powód prosty szuka w ten sposób potencjalnych ajentów do współpracy. Młodych często niedoświadczonych. Czyli kolejnych naiwnych. Bo kto za mniej niż 3% marżę możne prowadzić dochodowy sklep. Fundusz Mid Europa właściciel tych budek z piwem doi naiwnych Polaków jak może sprzedając drogo i jeszcze bezczelnie chce wmówić ludziom ze to super biznes!! Ile jeszcze lat będzie trwał ten pseudo-biznes?

  • rzabka_mała 2015-12-30 12:38:21

    ze szkoleń zadowoleni, z terminowości zadowoleni, ale np. z opłacalności takiego biznesu? też 75% powiedziało, że jest zadowolonych? typowe mydlenie oczu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.