Żabka pracuje nad uruchomieniem e-sklepu

www.portalspozywczy.pl 5 grudnia 2014 15:14

Żabka pracuje nad uruchomieniem e-sklepu

Spółka Żabka Polska planuje wejście w handel internetowy. Operator sieci Żabka i Freshmarket zastanawia się nad najbardziej efektywnym modelem, w jakim mógłby funkcjonować sklep internetowy sieci. Podobnie kilku innych operatorów analizuje rynek lub pracuje nad projektami e-commerce, dotyczy to m.in. sieci Polomarket, Lidl, Biedronka, czy Kaufland.

Prezes Żabki potwierdza, że sieć pracuje nad uruchomieniem sklepu internetowego. - Jesteśmy w fazie analiz - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jacek Roszyk, prezes Żabka Polska, dodając, że nie może mówić o szczegółach ze względu na to, że projekt jest dopiero na początkowym etapie. Jednak według nieoficjalnych informacji, do jakich dotarł nasz serwis, prace są już bardziej zaawansowane.

Gdy spojrzymy na koncept biznesowy Żabki, czyli sklepy typu convenience (placówki wygodne, otwierane blisko klienta), możemy założyć, że operator postawi na usługę typu "zamów zakupy przez internet i odbierz je w sklepie (po drodze do domu) ". Wydaje się, że model serwisowy, z dostawą do domu - nawet przy bliskiej odległości od domu klienta - generowałby zbyt wysokie koszty w stosunku do ewentualnej sprzedaży za pośrednictwem internetu. Sklep internetowy to dla Żabki raczej kwestia wizerunkowa (Żabka i Freshmarket jeszcze bardziej wygodne z szybszą obsługą) oraz szansa na zwiększenie obrotów sklepów. Należy zauważyć, że w Żabkach ze względu na ograniczony asortyment, klient nie mógłby zrobić dużych e-zakupów, które realizuje np. w hipermarketach, chodziłoby raczej o codzienne zakupy.

Trzeba pamiętać, że polski rynek sprzedaży żywności przez internet wychodzi obecnie z pierwszej fazy rozwoju, wiele projektów nie osiągnęło jeszcze odpowiedniej skali lub pozycji na rynku (nawet lokalnym), które pozwoliłyby generować zyski. Jeszcze przez kilka lat e-handel pozostanie działalnością uzupełniającą dla tradycyjnej sprzedaży w sklepach, jednak jego udziały będą systematycznie rosły.

Pytania, na które próbuje odpowiedzieć Żabka, a które zadają sobie także inne sieci działające blisko klienta, np. Biedronka, czy Lidl, to: czy to właściwy moment, czy pozwolić konkurencji na zbudowanie rynku i wejść "na gotowe", czy klient i rynek są wystarczająco dojrzałe, czy projekt nie będzie przynosił strat w długim okresie, jaki model sprzedaży wybrać? Takich dylematów nie mają hipermarkety, które muszą szukać nowych sposobów na przyciągnięcie klienta i ograniczenie spadków sprzedaży, jakie dotykają największe formaty od kilku lat. Takim pomysłem jest oferowanie bogatej oferty kilkudziesięciu tysięcy produktów nie tylko na półkach, ale także w internecie. Oczywiście największym wyzwaniem dla wszystkich pozostaje ograniczenie kosztów związanych z logistyką, magazynowaniem i dostawą zamówionych towarów, a także uzupełnieniem oferty o trudne w transporcie produkty świeże.

  • Pollakk 2014-12-06 12:09:38

    A my powinniśmy myśleć jak wyrzucić obce sieci handlowe z własnego rynku. Dobrze że są takie inicjatywy fb. com/stopDyskontom

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,28

  • Min

    4,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9116

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.