Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Zachowania konsumenckie kształtują rynek handlu

www.portalspozywczy.pl 20 czerwca 2015 10:23

- Widzimy trend odejścia od hipermarketów na korzyść dyskontów – dużo mniejszych sklepów, których jest więcej. Rozwój sieci dyskontowych również nie będzie trwał wiecznie. W pewnym momencie musi nastąpić naturalny koniec - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Bogdan Orzechowski, dyrektor generalny Smurfit Kappa Wielkopolska.

Jeszcze kilkanaście lat temu w Polsce nie funkcjonowały sieci handlowe. Ich dynamiczny rozwój to  ostatnie 10-15 lat. Obecnie na rynku zauważalne są istotne zmiany, w tym rosnąca popularność sieci dyskontowych. Co jednak istotne, dyskonty również przechodzą problemy. Ich rozwój nie będzie stały i kiedyś nadejdzie jego naturalny kres. -Pojawia się pytanie, czy koniec następuje ponieważ zdolność zakupowa społeczeństwa się skończyła, czy też w dobie deficytu czasu coraz więcej ludzi zaczyna korzystać z dostaw internetowych - zastanawia się Bogdan Orzechowski. 

Jego zdaniem znaczący wpływ na sytuację rynkową wywierają zmiany zachowań konsumpcyjnych. Obecnie ze względu na wzrost tempa życia i mniejszą ilość czasu konsumentów zmienia się także handel. - Ludzie pracują pięć dni w tygodniu i chcą wygospodarować dla siebie wolny weekend - zauważa. Spodziewam się, że sieci handlowe w krótkim czasie zaczną tracić znaczące udziały rynkowe. W przeciągu 5 – 6 lat możemy być świadkami znaczącej ewolucji. Znowu staniemy przed dylematem jak będą wyglądały opakowania dla przemysłu spożywczego - czy wyścig o kolorowe opakowania sklepowe będzie uzasadniony, czy przejdziemy do modelu opartego na bezpośrednich dostawach do klientów, co wpłynie na sposób pakowania produktów - zauważa.

Podkreślił również, że sieci handlowe takie jak Lidl, czy Biedronka stawiają przede wszystkim na promocję produktów private label. Klienci natomiast często przychodzą do sklepu po konkretny produkt. Jeżeli go nie dostaną, to raczej nie zdecydują się na markę własną. - Dlatego sieci handlowe muszą na swojej półce pokazywać także inne produkty. W jaki sposób będą konkurować zależy od przyjętej strategii, na którą nie mamy wpływu. Prędzej czy później któraś z dużych sieci jako pierwsza zerwie z kolorowymi opakowaniami, przyjmie nową strategię i wprowadzi opakowania wyglądające zupełnie inaczej - tłumaczy Bogdan Orzechowski.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,46

  • Min

    2,55

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8660

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 555168

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.