Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Zagraniczne sieci handlowe wciąż chcą działać w Polsce

Property News 31 marca 2014 12:39

Polski rynek najemców centów handlowych to obecnie ponad 16,2 tys. sklepów i punktów usługowych - wynika z danych Colliers International przygotowanych we współpracy z PRCH. Pomimo kilku głośnych wyjść dużych, międzynarodowych marek Polska pozostaje bardzo atrakcyjna dla zachodnich sieci. Tylko w ubiegłym roku pojawiło się tu 40 nowych marek.

Na koniec 2013 r. firma Colliers International (w ramach współpracy z PRCH Retail Research Forum) przeprowadziła analizę najemców 227 centrów handlowych zlokalizowanych w największych polskich miastach (ośmiu aglomeracjach oraz siedmiu miastach regionalnych). Badaniu podlegały trzy główne formaty handlowe: tradycyjne centra handlowe, parki handlowe i centra wyprzedażowe.

W 2013 r. w analizowanych obiektach działało łącznie ponad 16,2 tys. sklepów i punktów usługowych. Pomimo tego, że w minionym roku kilka marek zdecydowało się opuścić polski rynek (Jackpot, Cottonfield, czy Charles Vögele), to jednak grono najemców powiększyło się o blisko 40 nowych zagranicznych marek. Niemal połowę z nich stanowili najemcy z branży mody, reprezentowani przez marki luksusowe, takie jak Louis Vuitton, Karl Lagerfeld Woman, czy Armani Jeans, a także popularne marki: Only, Sports Direct, czy Celio

Również wśród najemców analizowanych w 2013 r centrów handlowych moda była kategorią dominującą (29%). Markami posiadającymi największą liczbę sklepów były Reserved (Grupa LPP) oraz Triumph, obecne w blisko połowie centrów handlowych, a także Orsay czy Camaieu. Drugą największą grupę najemców stanowiły punkty usługowe (14%), wśród których dominowali operatorzy komórkowi, a także pralnie (w tym np. sieć 5àsec) czy placówki Poczty Polskiej. Na trzeciej pozycji uplasowały się sklepy z obuwiem i galanterią skórzaną (10%). W tej kategorii niekwestionowanym liderem były sklepy CCC obecne w ponad 60% centrów handlowych. Licznie występowały również marki, takie jak Deichmann, Wojas i Ryłko.

Najemcy z pozostałych branż także zaznaczyli silnie swoją obecność w badanych centrach handlowych. I tak, w kategorii multimedia dominowały salony prasowe Inmedio, posiadająca swoje sklepy w 75% badanych centrów; w kategorii biżuteria i akcesoria - Apart, w kategorii zdrowie i uroda - Rossmann, w kategorii artykuły dziecięce - Smyk, w kategorii elektronika - RTV Euro AGD, a w gastronomii - Grycan.

Struktura najemców różniła się w zależności od formatu handlowego danego centrum. W przypadku tradycyjnych centrów handlowych mamy do czynienia z najszerszym wachlarzem najemców - możemy spotkać tu reprezentantów praktycznie wszystkich obecnych na rynku branż. Udział żadnej grupy najemców nie przekracza 30%, a największy przypadł w minionym roku modzie (28%) i usługom (15%). Licznie występowały także punkty gastronomiczne.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,79

  • Śr

    0,84

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.