Zagraniczne sieci jako pierwsze sięgnęły po polską tradycję w reklamie

www.portalspozywczy.pl 23 maja 2016 17:36

To paradoks, że w pierwszej kolejności do polskiej tradycji i chęci sięgania przez polskich konsumentów po polskie produkty zaczęły się odwoływać zagraniczne sieci handlowe. To właśnie one jako pierwsze przeprowadziły badania, które wykazały, że w ten sposób mogą pozyskać klientów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Trudnowski, członek zarządu Klubu Jagiellońskiego i jeden z pomysłodawców aplikacji Pola.

Piotr Trudnowski przypomina, że do patriotycznych motywów odwoływały się w kampaniach reklamowych takie sieci, jak Kaufland, Biedronka czy Intermarche.

- Kaufland przeprowadził wielką kampanię opierającą się na biało-czerwonym serduszku. Z kolei sieć Intermarche, gdy Rosja wprowadziła embargo na polskie jabłka, w całej Polsce wywiesiła billboardy pod hasłem „Patriotyczny obowiązek nigdy nie był tak smaczny”. Biedronka od lat reklamuje się pod hasłem „My, Polacy tak mamy” itp. Także Prince Polo, marka, którą sprzedano wiele lat temu, choć w świadomości Polaków mające skojarzenie z produktem eksportowym, zrobiło niedawno wielką kampanię przekonującą, że na całym świecie polskie Prince Polo jest znane - wymienia Trudnowski.

Jak wskazuje członek zarządu Klubu Jagiellońskiego, konsumentów w błąd wprowadza także brak obiektywnej metody certyfikacji produktów żywnościowych.

- W efekcie mamy do czynienia z takimi kuriozami jak nadawany przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi znaczek akcji „Poznaj Dobrą Żywność”. Jest on biało-czerwony, co w naturalny sposób buduje przekonanie, że oznaczony nim produkt jest polski. Tymczasem znajdujemy go na wielu zagranicznych produktach. Nie mamy nic przeciwko temu, że ministerstwo przyznaje te oznaczenia, ale niech nie odwołuje się do barw narodowych, bo to jest jednak wprowadzanie klienta w błąd - apeluje Piotr Trudnowski.

Jak dodaje, u podstaw stworzenia aplikacji Pola leżało więc przeświadczenie, aby stworzyć prosty system informowania na temat pochodzenia produktów, ale nie na zasadzie kampanii promującej polskie produkty.

- Polacy i tak deklarują, że chcą to robić. Chodziło nam o stricte informacyjne narzędzie dostarczające obiektywne informacje, do których konsument może dorzucić własne priorytety i na tej podstawie samodzielnie podejmować swoje decyzje - mówi.

Algorytm "Poli" ocenia dany produkt w skali od 0 do 100 na bazie informacji o tym, czy dany producent opiera się na polskim kapitale, prowadzi w Polsce produkcję, tworzy wykwalifikowane miejsca pracy oraz czy jest częścią zagranicznego koncernu.

- Uznaliśmy, że rekomendacja na zasadzie „kupuj-nie kupuj” nie miałaby sensu. I tak np. jeśli ktoś myśli o gospodarce w bardziej złożony sposób to może być dla niego istotne, że ma przed sobą produkt polskiej firmy, która nie prowadzi w kraju działań badawczo-rozwojowych a w drugiej ręce zagraniczną firmę, która prowadzi w Polsce badania i rozwój, zatrudnia designerów, technologów, którzy rozwijają produkty tworząc w ten sposób kapitał społeczno-intelektualny - mówi Trudnowski.

Od listopada 2015 roku aplikację Pola pobrano ponad 220 tysięcy razy. Za jej pomocą użytkownicy zeskanowali już prawie 3 mln kodów. W bazie znajduje się już ok. tysiąca producentów. Aby skorzystać z aplikacji należy zeskanować kod kreskowy za pomocą urządzenia mobilnego.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,63

  • Min

    1,85

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8644

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.