Zakaz handlu w niedziele groźny, ale nie zabójczy

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 4 czerwca 2013 09:24

Zdaniem ekonomistów zakaz handlu w niedzielę może być groźny dla gospodarki ale nie zabójczy. Ich zdaniem w krótkim czasie sprzedaż spadnie następnie sytuacja wróci do normy - czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.

Polska Izba Handlu, która zrzesza małe sklepy, poparła poselski pomysł wprowadzenia zakazu handlu w niedziele. Dla niewielkich placówek niedziela jest martwym okresem sprzedaży, sprzedaje się wtedy ok. 10 proc. tego co w dni powszednie.


Jak informuje Dziennik Gazeta Prawna na zakazie handlu w niedzielę zyskają zapewne stacje benzynowe.

Zdaniem Andrzeja Falińskiego, dyrektora Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, w niedzielę w sklepach powyżej 400 mkw. realizowane jest od 5 do 12 proc. tygodniowej sprzedaży. Jego zdaniem zakaz pracy spowoduje spadek w tygodniowych obrotach od 3 do 7 proc., co przełoży się na min. 5 proc. redukcję zatrudnienia w ciągu pierwszego roku obowiązywania ograniczenia.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • CyfrowaDemokracja.pl 2013-06-04 11:33:33

    PIH zapomniała dodać, że Żabki to sklepy rodzinne na zasadach franczyzny, których zamykać nie trzeba. zamknijmy za to wszystkie inne!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,52

  • Min

    3,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.