Zakaz handlu w niedziele może wpłynąć na zwiększenie konkurencji w e-commerce

Autor: dlahandlu.pl 19 kwietnia 2017 12:54


Jeśli sklepy internetowe nie zostaną objęte ustawą o ograniczeniu handlu w niedzielę, można spodziewać się, że znacznie przyspieszy proces wchodzenia sklepów tradycyjnych do Internetu. Będzie to naturalna reakcja, bo zamknięcie sklepów w niedziele spowoduje konieczność szukania rozwiązań, które w jakiś sposób będą rekompensowały te straty. Najbardziej oczywistym rozwiązaniem będzie inwestowanie w sprzedaż przez Internet - uważa Damian Sinior – dyrektor sprzedaży, Media4U.

Z doświadczenia Media4U wynika, że obecnie handel przez Internet odbywa się głównie w tygodniu, a w weekendy konsumenci wolą robić zakupy drogą tradycyjną. Zamknięcie sklepów w niedzielę spowoduje automatycznie, że właśnie w tym dniu znacznie wzrośnie popularność oferty dostępnej przez sieć. Jak podaje raport Ceneo, aż 54% respondentów zadeklarowało, że w efekcie zamknięcia sklepów w niedzielę będą korzystać z wirtualnego kanału sprzedaży. Przy zakazie handlu w niedzielę można założyć wzmożony ruch, który będzie musiał się rozłożyć na sześć a nie siedem dni. To z kolei może wiązać się z koniecznością optymalizacji serwisów pod kątem obsłużenia tego ruchu i płynnego przyjmowania zamówień.

Obecnie co dziesiąty internauta kupuje w zagranicznych sklepach internetowych. Możemy spodziewać się, że w przypadku wprowadzenia w polskim e-commerce zakazu sprzedaży w niedzielę, ten odsetek znacznie wzrośnie. Na ograniczeniu działalności polskich sklepów internetowych skorzystają sklepy zagraniczne. Nie wykluczam sytuacji, w której znaczna część rodzimych sklepów, przeniosłaby swoją działalność do innych krajów, np. na Słowację i oferowała swoje produkty, jako „zagraniczne”. Ponadto fizyczna realizacja zamówień w niedzielę to rzadkość. Zazwyczaj dane zamówienie przyjmuje system, ale jego faktyczna realizacja następuje
w poniedziałek. Dlatego też wprowadzenie tego typu ograniczeń w e-commerce byłoby naprawdę szkodliwe. W efekcie działalność firm byłaby utrudniona, a państwo ponosiłoby znaczne straty. Takie ograniczenie wymusiłoby zmianę przyzwyczajeń internautów, pozbawienie ich możliwości działania po wpływem impulsu.

Z całą pewnością możemy spodziewać się roszad w rodzinnym e-commerce, ale czy będzie to jakiś wielki wstrząs? Tego bym nie zakładał - podsumowuje Damian Sinior – dyrektor sprzedaży, Media4U.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    9,10

  • Min

    3,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8347

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553326

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.