Zakaz handlu w niedziele: Odrobienie obrotu będzie wymagało kreatywności

Autor: www.dlahandlu.pl 23 stycznia 2017 11:25

Zakaz handlu w niedziele: Odrobienie obrotu będzie wymagało kreatywności fot. shutterstock

Zakaz handlu w niedziele może zostać wprowadzony już w tym roku. Zdaniem Magdaleny Jończak, szefowej działu dóbr konsumpcyjnych w firmie doradczej Deloitte, odrobienie obrotu będzie wymagało od detalistów kreatywności – od prostych rozwiązań związanych z wydłużeniem godzin otwarcia, zwiększeniem „przepustowości” sklepów, po oferowanie dodatkowych usług, a przede wszystkim wejście w sprzedaż internetową.

Według Magdaleny Jończak, zakaz handlu w niedzielę może spowodować przede wszystkim spore zmiany w nawykach kupujących, szczególnie w przypadku większych rodzin, często wykorzystujących niedzielę na duże cotygodniowe zakupy. - Pod największą presją znajdą się sklepy wielkoformatowe, gdzie nieproporcjonalnie duży odsetek wartości obrotu przypada na weekendy, z kolei mniejsze formaty, a w szczególności sklepy typu convenience stracą niedzielne zakupy „ratunkowe”. Odrobienie obrotu będzie wymagało od detalistów kreatywności – od prostych rozwiązań związanych z wydłużeniem godzin otwarcia, zwiększeniem „przepustowości” sklepów (liczba kas, przejrzystość layoutu i oferty), po oferowanie dodatkowych usług, a przede wszystkim wejście w sprzedaż internetową.

- Kolejnym elementem może być przemyślana polityka cenowo-promocyjna, taka która z jednej strony pozwoli się wyróżnić i przyciągnąć kupujących, a z drugiej odrabiać utraconą marżę – podsumowuje ekspert.

Przypomnijmy, że bieżący projekt zaproponowany przez największy polski związek zawodowy Solidarność zakłada m.in: zakaz handlu w niedziele oraz ograniczenie handlu w Wigilię Bożego Narodzenia oraz Wielką Sobotę. Dopuszczalna będzie natomiast sprzedaż w kilka niedziel handlowych (7 niedziel w roku). Zakaz handlu ma obowiązywać również franczyzobiorców oraz przedsiębiorców prowadzących działalność w oparciu o umowę agencji. Przepis nie będzie dotyczył stacji paliw, kawiarni, piekarni i aptek oraz przedsiębiorców, którzy sami prowadzą działalność gospodarczą we własnym imieniu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,92

  • Śr

    5,50

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8311

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.