Zakaz handlu w niedziele zwiększył sprzedaż w sklepach Lotosu o 18 proc.

Autor: dlahandlu.pl 12 marca 2019 18:49

Zakaz handlu w niedziele zwiększył sprzedaż w sklepach Lotosu o 18 proc. fot. materiały prasowe

Grupa Lotos realizuje sprzedaż detaliczną poprzez sieć stacji własnych (CODO) oraz franczyzowych (DOFO). W 2018 roku sieć powiększyła się o 2 obiekty i liczyła na koniec roku 495 stacji. Dzięki wykorzystaniu potencjału dni z zakazem handlu w niedziele oraz aktywnościom sprzedażowym na stacjach CODO sprzedaż sklepowa w 2018 roku wzrosła o 18% w stosunku do 2017. W tym samym czasie dzięki optymalizacji kosztów uzyskana marża wzrosła o 17%.

W 2018 roku kontynuowana była standaryzacja sieci stacji paliw Lotos pod kątem ujednolicenia wizerunku sieci: wizualizacji zewnętrznej i wewnętrznej oraz optymalizacji jakości obsługi na stacjach paliw. Równolegle do rozbudowy sieci, prowadzone są działania zwiększające i uatrakcyjniające ofertę pozapaliwową, m.in. gastronomiczną, art. spożywczych oraz usług dodatkowych. W ubiegłym roku wprowadzono nową linię napojów Dynamic, obejmującą 3 rodzaje napoju energetycznego. Wśród produktów sprzedawanych pod marką własną znajduje się także szeroka oferta olejów silnikowych LOTOS. Otwierane są również nowe punkty gastronomiczne Subway – na koniec 2018 roku w sieci LOTOS były 24 takie obiekty. LOTOS Paliwa wykorzystuje pojawiające się okazje sprzedażowe np. zakaz handlu w niedziele.

Koncern wprowadził również szereg zmian systemowych, takich jak: wprowadzenie zarządzania kategorią, aktywne zarządzanie ceną, optymalizacja zakupów.

Lotos informuje, że w minionym roku w ramach sprzedaży detalicznej (CODO + DOFO) osiągnięto 7% wzrost. Udział sprzedaży wolumenu na stacjach LOTOS w całkowitej sprzedaży detalicznej rejestrowanej przez POPiHN po 12 miesiącach wyniósł 11,2% i jest o +0,2% wyższy od analogicznego okresu ubiegłego roku. Wynik ten został osiągnięty pomimo niższej od innych koncernów dynamiki przyrostu sieci (0,5% LOTOS, 1,8% POPiHN bez GL). Wskazuje to również na wzrost efektywności sprzedaży na istniejących stacjach, a w szczególności: dynamiki średniodobowej sprzedaży paliw +5,7% LOTOS vs. +4,2% POPiHN oraz średniomiesięcznej sprzedaży sklepowej (+15,4% LOTOS vs. +15,0% POPiHN).

Wg danych Polskiej Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) na koniec 2018 roku, na krajowym rynku paliw funkcjonowało ponad 7,8 tys. stacji paliw. Podobnie jak w latach poprzednich, około jedną trzecią stacji paliw stanowiły obiekty krajowych koncernów, 19,5% stacji paliw funkcjonowało w sieci koncernów zagranicznych, a 48,7% stacji należało do operatorów niezależnych. Rozwój sieci stacji koncernów odbywał się poprzez rozbudowę w oparciu zarówno o stacje własne (CODO) i franczyzowe (DOFO).

W 2018 roku o 2 stacje zwiększyła się liczba stacji w sieci LOTOS, w tym sieć Optima zmniejszyła się o 8 obiektów. Zmniejszeniu uległa również liczba stacji Orlen pod logo Bliska. Sieć skurczyła się o 24 obiekty, z czego pewna część została przebrandowiona i opatrzona logo Orlen. Łącznie liczba obiektów pod marką ORLEN zwiększyła się o 11 obiektów. Spośród koncernów zagranicznych największy wzrost odnotowały stacje BP, których liczba wzrosła o 15 oraz TOTAL wzrost o 9 obiektów. Wśród sieci stacji niezależnych największy wzrost odnotowały stacje Anwim pod marką Moya +38 obiektów. Funkcjonująca drugi rok sieć stacji Avia zwiększyła liczbę obiektów o 15.

Liczba stacji paliw w sieciach sklepowych wzrosła o 5 obiekty – nowo otwarte obiekty należą do stacji E. Leclerc i Intermarche.

Na koniec 2018 roku liczba Miejsc Obsługi Podróżnych (tzw. MOP) w kraju wynosiła 91, a 20 spośród tych stacji funkcjonowało w barwach LOTOS. Cztery nowe obiekty włączone zostały do sieci PKN Orlen.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • mix 2019-03-12 19:10:16

    tylko w krakowie powstaly 3 nowe orleny

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,96

  • Śr

    7,42

  • Min

    3,89

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6785
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.