Zakupy last minute wciąż w modzie, rekordowy ruch w e-sklepach

Autor: dlahandlu.pl 15 grudnia 2016 13:26

Według najnowszego raportu Deloitte Holiday Survey 2016, najwięcej – bo aż 43 proc. klientów – do sklepów rusza dopiero w grudniu. Wiele osób z zakupami zwleka do ostatniej chwili.

Coraz częściej na ich celowniku znajdują się sklepy internetowe, którym udało się już pod względem wartości sprzedaży „dogonić” tradycyjne placówki. Zgodnie z danymi firmy UserReplay, branży e-commerce uda się w tym roku sprzedać o niemal 20% więcej niż przed rokiem. O ile jednak odpowiednio przygotuje się ona na grudniowy szczyt internetowy. - Już w Czarny Piątek okazało się, że część e-sklepów nie była w stanie obsłużyć dużego ruchu w sieci. Ich strony WWW nie działały, co przełożyło się na wymierne straty. Jeśli założymy, że dziennie e-sklep generuje 10 tys. zł przychodu, to kilkugodzinna przerwa w dostępie do serwisu generuje straty na poziomie kilku tys. zł. A są przecież sklepy, których przychody są znacząco wyższe. Pamiętajmy, że to dopiero początek zakupowego szczytu – zwraca uwagę Rafał Kuśmider z firmy dhosting.pl, która obsługuje od strony technologicznej m.in. sklep Kazar.com.

Kolejne „miasto” w sieci
To właśnie na grudzień przypada największe natężenie ruchu w polskiej sieci – zgodnie ze statystykami dhosting.pl w tym roku wzrósł on średnio o 30%. Co ciekawe, jest wyższy w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku o 20%. I wiele wskazuje na to, że może być w tym roku rekordowy.
Powodów takiego stanu rzeczy jest kilka. Po pierwsze, nieustannie rośnie liczba osób podłączonych do globalnej sieci. W Polsce w ciągu roku przybyło ponad 670,5 tysiąca internautów. To niemal tyle, ile wynosi populacja Łodzi. Obecnie bardzo niewiele brakuje nam do tego, by liczba mieszkańców aktywnie korzystających z Internetu przekroczyła 28 milionów.
Stale przybywa także urządzeń mobilnych i ich użytkowników, a ci, jak pokazują badania, chętniej kupują online niż tradycyjnie. Polacy za pośrednictwem tabletów i smartfonów już dzisiaj generują ponad 60% ruchu w sieci. Dla porównania, na świecie podział ruchu pomiędzy użytkowników urządzeń mobilnych i desktopów wynosi 51 do 49%.

Klient nie poczeka
Zdaniem ekspertów z UserReplay wartość sprzedaży w grudniu odpowiada nawet za 40% rocznych przychodów. Mimo to, wciąż dość powszechne są przypadki, w których e-sklepom nie udaje się przygotować na sezonowy wzrost odwiedzin serwisów WWW. Takie firmy jak Groupon, Best Buy czy Neiman Marcus, wyciągnęły wnioski z ubiegłorocznych szczytów zakupowych, przygotowując swoje strony na wzmożony ruch. Problemów nie ustrzegły się jednak m.in. Macy, Victoria Secret, Walmart czy polski X-Kom. Te serwisy przestały odpowiadać lub zmuszały klientów do zbyt długiego oczekiwania. Co to oznacza dla re-handlu? Szacuje się, że straty spowodowane niedostępnością stron kosztują nawet 8% wartości transakcji zawartych w ciągu jednej godziny.
- Wiele witryn witało już w listopadzie klientów komunikatem o przeciążeniu lub kazało czekać nawet pół minuty na załadowanie strony. To zdecydowanie zbyt długo - wg. danych firmy UserReplay, aż 50% kupujących online nie daje serwisom www więcej niż 3 sekundy na załadowanie zasobów. Użytkownicy mobilni są szczególnie bezwzględni – 75% z nich natychmiast opuszcza wolno ładujące się, bądź nieodpowiadające strony, nie dając im drugiej szansy – zauważa Rafał Kuśmider z dhosting.pl.

Szansa dla nowych
Jak wynika z raportu Deloitte, w tegorocznym sezonie zakupowym aż 73% badanych konsumentów zamierza skorzystać z oferty nowych oraz mniejszych dostawców. Chęć klientów do eksperymentowania to spora szansa dla nowych e-sklepów, które dzięki grudniowej gorączce zakupów mogą zwiększyć swój udział na rynku. Zgodnie z badaniem, aż 64% klientów planuje złożyć zamówienia po 17 grudnia i oczekuje ich realizacji przed Świętami Bożego Narodzenia. - Oznacza to duży tłok, którego spora część e-sklepów korzystających z tradycyjnego hostingu współdzielonego nie będzie w stanie obsłużyć, jeśli się do tego wcześniej nie przygotuje. Duża liczba użytkowników może sparaliżować działanie strony WWW. To ostatni sygnał, by sprawdzić, czy e-sklep może dynamicznie zwiększyć moc obliczeniową u swojego dostawcy i tym samym wykorzystać sprzedażowy szczyt – dodaje Rafał Kuśmider z dhosting.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,00

  • Min

    2,58

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8311

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.