Zakupy mobilne coraz popularniejsze w czasie wakacji

Autor: dlahandlu.pl 28 czerwca 2016 10:09

Druga edycja raportu „SmartWakacje 2.0” pokazuje, jak szybko Polacy zmieniają swoje zwyczaje w używaniu smartfonów i tabletów na wakacjach.  40 proc. badanych kupuje przez urządzenia mobilne produkty związane z wakacjami: w tym sezonie najczęściej są to kosmetyki i kremy do opalania (45 proc.), produkty związane z transportem (36 proc.), sprzęt i produkty sportowe (31 proc.), produkty modowe (29 proc.) i leki (25 proc.).

Blisko 60% Polaków zabiera ze sobą smartfon na wakacje i używa go intensywnie. 
Z pomocą smartfona planujemy wyjazdy i urlopy: 25% badanych robi listę rzeczy do wzięcia i wykonania przed urlopem, 45% sprawdza miejsce do którego wyjedzie wakacyjnie i opinie o nim a 31% kompletuje muzykę, filmy i książki, które planuje przesłuchać, obejrzeć i przeczytać podczas urlopu.

40% Polaków kupuje przez urządzenia mobilne produkty związane z wakacjami: w tym sezonie najczęściej są to kosmetyki i kremy do opalania (45%), produkty związane z transportem (36%), sprzęt i produkty sportowe (31%), produkty modowe (29%) i leki (25%).
Niemal połowa respondentów (48%) wskazuje spontanicznie na Allegro jako miejsce mobilnych zakupów wakacyjnych.

- Fakt, że Polacy masowo używają smartfonów podczas wakacji wpisuje się w trend przechodzenia klientów do kanału mobilnego – uważa Dariusz Knopiński, odpowiedzialny za kanał mobilny w Allegro. - Potwierdzeniem jest także to, że sprzedaż mobilna to obecnie jeden z naszybciej rosnących segmentów rynku e-commerce. Aplikację do zakupów na Allegro pobrało już ok 7 mln użytkowników. Pracując w Allegro nad nowymi rozwiązaniami mobilnymi przyglądamy się zwyczajom Polaków: szczególnie temu jak i co kupują – podkreśla Knopiński.

Według badania „mShopper 2.0” w 2015 roku mobilnych zakupów dokonało 37% wszystkich użytkowników Internetu – to znaczący wzrost wobec 24% rok wcześniej.

- Z punktu widzenia badacza i obserwatora trendów w Polsce tegoroczny raport przynosi sporo zaskoczeń – uważa Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzający Mobile Institute, wykonawcy badania. – Pozwala ujrzeć skalę wielu zjawisk, które obserwujemy, ale być może nie doceniamy ich zasięgu bądź rozmiaru. Przede wszystkim smartfon Polacy wykorzystują w coraz większym zakresie. Nie rośnie już tak szybko penetracja smart-urządzeń wśród Polaków, ale za to ogromnie wrosła świadomość ich możliwości. Rok temu smartfon na wakacjach miał średnio 2,5 zadania, dziś ma do wykonania 3,4 zadania. Z powodzeniem zastąpił aparat fotograficzny, coraz częściej jest też gwarantem bezpieczeństwa naszego i naszych dzieci. Czujemy się z nim bezpiecznie. Zamiast niego chętniej zostawimy w domu klucze, portfel czy ulubioną książkę. posiadaczy urządzeń mobilnych – podkreśla Katarzyna Czuchaj-Łagód.

„SmartWakacje 2.0” to druga edycja raportu poświęconego tematyce wykorzystania urządzeń mobilnych przez Polaków podczas urlopu i wakacji. W czerwcu 2015 roku Mobile Institute na zleceni Allegro przebadał pod tym kątem 1059 osób, w tym roku na pytania odpowiedziało 1587 osób. Badanie zrealizowane zostało przy pomocy ankiet elektronicznych w dniach 8-14 czerwca 2016.



 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,39

  • Śr

    3,22

  • Min

    2,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7646

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.