Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Zakupy w sieci: Największy wzrost popularności w kategorii perfumy i kosmetyki

Autor: pr/dlahandlu.pl 13 listopada 2014 12:05

Spośród 21,6 mln internautów w Polsce, ponad 12,5 mln odwiedza platformy sklepowe. Coraz więcej konsumentów docenia, że zakupy internetowe można robić przez całą dobę (86 proc.), możliwość dostawy do domu (81 proc.) oraz łatwość w porównywaniu ofert (81 proc.) - wynika z najnowszego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Kupuję w internecie 2014".

Mimo, że odzież jest najczęściej wybieraną kategorią wśród internautów kupujących w sieci (28 proc.) to przez ostatnie 5 lat największy wzrost popularności odnotowała kategoria Perfumy i kosmetyki (460 proc.) Jest to podyktowane faktem, że dopiero od niedawna sieci drogeryjne i kosmetyczne są obecne w kanale online. Rosnącym zainteresowaniem cieszą się również sklepy wielobranżowe oraz oferujące produkty dla dzieci i zabawki.

Według internautów e-zakupy są wygodne i łatwe, a także często tańsze od tradycyjnych zakupów. - W ciągu ostatnich 5 lat liczba ich użytkowników wzrosła o 43 proc. Stało się to za sprawą kilku czynników, m.in. rozwinęła się oferta e-sklepów branżowych (wzrost o 3,9 mln internautów), odzieżowych (wzrost o 2,8 mln) czy elektronicznych (wzrost o 2,3 mln). - tłumaczy Karolina Karaś z Gemius Polska - Nie zapominajmy też o tym, że wzrosła populacja polskich internautów co wpływa na jeszcze większe zainteresowanie zakupami w Internecie - dodaje Karaś.

Jak wynika z raportu szczególną uwagę e-konsumenta przykuwają w internecie promocje i wyprzedaże. Od 2009 r. popularność tej kategorii wzrosła ponad siedmiokrotnie. Coraz mniejszym zainteresowaniem cieszą się natomiast zakupy grupowe, których popularność na przestrzeni ostatnich pięciu lat spadła o 37 proc.

Raport został przygotowany w ramach drugiej edycji akcji edukacyjnej „KUPUJĘ W INTERNECIE" realizowanej przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Partnerem raportu i akcji „KUPUJĘ W INTERNECIE" jest niezależna agencja mediowa Codemedia oraz firma badawcza Gemius Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.