Zalando – ewolucja od e-sklepu do platformy modowej

Autor: dlahandlu.pl 2 listopada 2015 12:59

Zalando – ewolucja od e-sklepu do platformy modowej fot. Katarzyna Heller, rzecznik prasowy Zalando w Polsce

Na temat różnic w zachowaniach zakupowych klientów na poszczególnych rynkach europejskich, tworzeniu platformy modowej oraz trendzie mobilności rozmawiamy z Kristiną Dolgner, lead market communication w Zalando oraz Katarzyną Heller, rzeczniczką prasową Zalando w Polsce.

Czy zachowania zakupowe polskiego klienta różnią się od tego czego oczekuje klient na innych rynkach? 
Zalando pojawiło się na polskim rynku w 2012 roku. Naszym celem było stworzenie najlepszego modowego serwisu e-commerce w kraju. Postawiliśmy na mocne wyróżniki: darmowa przesyłka i 100 dni na podjęcie decyzji o darmowym zwrocie. Nasz biznesplan uwzględnia charakterystyczne zachowania zakupowe konsumentów z różnych krajów, dlatego nasza komunikacja marketingowa jest sprzężona z preferencjami klientów na danym rynku. Na przykład klienci w Polsce, ale także i we Włoszech, nie są przyzwyczajeni do zakupów za pośrednictwem katalogów. To zdefiniowało naszą strategię rozwoju w Polsce, czyli akcentowanie wygody zakupów w sieci.

Także specjalnie dla polskich klientów oferujemy płatność za pobraniem. Na innych rynkach tej usługi nie ma, ale dla Polaków jest to jeden z ulubionych sposobów płatności i dlatego wychodzimy im naprzeciw, dodając ją do naszego katalogu. Darmowy zwrot towarów jest od samego początku jednym z założeń naszego modelu biznesowego. Klient może zamówić dużo produktów i wszystko odesłać – tak jak w sklepach stacjonarnych - może przymierzyć wiele rzeczy i kupić tylko jedną albo w ogóle zrezygnować z zakupu. Dajemy naszym klientom taką możliwość i jednocześnie nie wymagamy uzasadnienia decyzji o zwrocie. We wszystkich krajach europejskich wskaźnik zwrotów oscyluje wokół 50 proc. W Polsce jest jednak niższy. Na początku polscy klienci czuli się zmieszani, że odsyłają produkt i tłumaczyli się ze swojej decyzji. Teraz to się zmienia - wiedzą, że mogą zamówić i  odesłać towar bez żadnego uzasadnienia. W Zalando mają do tego prawo. Jeśli chodzi o preferencje zakupowe Polacy bardzo lubią duże zagraniczne marki, takie jak Topshop czy GAP, które są jeszcze mało dostępne na terenie kraju. Popularnością cieszą się również luksusowe marki premium, jak np. Tommy Hilfiger.  



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7898

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.