Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Zalando w I kw. zainwestowało 78 mln euro

Autor: dlahandlu.pl 10 maja 2017 12:48

Firma Zalando w pierwszym kwartale 2017 roku odnotowała większy wzrost niż europejski rynek mody online i zwiększyła obroty o 23,1 proc., do 980,2 milionów euro (wobec 796,1 milionów euro w 1. kw. 2016). Skorygowana wartość EBIT, wynosząca 20,3 milionów euro, utrzymała się na poziomie z ubiegłego roku i odpowiada marży równej 2,1 proc. (1. kwartał 2016 r.: 20,2 milionów euro, 2,5 proc. marży). Zalando potwierdza prognozy dla całego roku, dotyczące zwiększenia obrotów o 20–25 proc. i uzyskania skorygowanej marży EBIT na poziomie 5–6 proc.

Pod koniec pierwszego kwartału 2017 r. Zalando miało ponad 20 milionów aktywnych klientów. Składane przez nich zamówienia były częstsze dzięki większej lojalności oraz zwiększającemu się wykorzystaniu urządzeń mobilnych. Rozwój ten przyczynił się do stałego oraz silnego wzrostu w obszarze państw niemieckojęzycznych oraz w pozostałych europejskich krajach. W obszarze niemieckojęzycznym obroty wzrosły o 17% do 475,0 milionów euro (1. kwartał 2016 r.: 405,8 milionów euro), w pozostałych krajach europejskich o 28% do 428,3 milionów euro (1. kwartał 2016 r.: 334,5 milionów euro). W obu obszarach firma Zalando utrzymała tempo wzrostu mimo wyższej bazy wyjściowej. Skuteczne działania marketingowe, takie jak kampania „Man Box” z amerykańskim aktorem Jamesem Franco oraz rozszerzenie asortymentu o modne marki jak Oysho, miały pozytywny wpływ na rozwój. 

Przeciętna wartość koszyka zakupowego w I kw. 2017 roku wyniosła 63 euro wobec 66.5 euro w I kw. 2016 roku.

Zalando dalej inwestuje w rozwój infrastruktury, zadowolenie klientów oraz oferty skierowane do partnerów marki. Dotyczy to rozbudowy sieci logistycznej oraz inwestycji w usługę dostawy tego samego dnia i odbioru zwracanych zamówień. Wynikający z tego wzrost kosztów realizacji i łatwy zwrot marży brutto jest rekompensowany przez skuteczne działania marketingowe wspierane przez dużą rozpoznawalność marki oraz lojalność stałych klientów.

Nakłady inwestycyjne bez transakcji M&A w pierwszym kwartale 2017 r. wynosiły 78 milionów euro. W pierwszej kolejności inwestycje te były przeznaczone na infrastrukturę i wewnętrznie opracowywane oprogramowanie. W 2017 roku Zalando nadal oczekuje nakładów inwestycyjnych w wysokości 200 milionów euro bez uwzględniania transakcji M&A.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,53

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.