Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Zalando ze sprzedażą netto wyższą o 50 proc.

Autor: wirtualnemedia.pl 17 lutego 2014 10:52

Modowy sklep internetowy Zalando według wstępnych szacunków własnych zwiększył w 2013 roku sprzedaż netto o ok. 600 milionów euro, do poziomu 1,8 miliarda euro. Oznacza to wzrost o ponad 50 proc.

W 2013 roku Zalando w swoim rodzimym regionie DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria) po raz pierwszy osiągnęło poziom ponad miliarda euro wartości sprzedaży netto. Na wszystkich rynkach międzynarodowych firma odnotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży netto. Dynamicznie rozwijało się siedem nowych oddziałów ustanowionych latem 2012 r. (m.in. w Polsce), skutkując wzrostem sprzedaży w pierwszej połowie 2013 r. o ponad 70 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku 2012.

W IV kwartale 2013 roku e-sklepy Zalando odnotowały ponad 300 milionów wizyt. Na koniec minionego roku firma odnotowała łącznie ponad 13 milionów aktywnych klientów, którzy co najmniej raz dokonali zakupów w jej sklepach w ciągu ostatnich 12 miesięcy, wobec ponad 9 milionów w roku 2012.
Sklepy Zalando w wersji mobilnej są obecnie dostępne na 15 rynkach. Z końcem 2013 roku ponad 35 proc. obrotu sklepów Zalando pochodziło z urządzeń mobilnych, w tym tabletów. Marża zysku operacyjnego (EBIT) firmy wzrosła w 2013 roku o ok. 0,5 pkt. proc., z poziomu -7,2 proc. w roku 2012.
W rodzimym regionie DACH Zalando osiągnęło w ubiegłym roku próg rentowności pod względem zysku operacyjnego. Średnia stopa zwrotu utrzymała się na stabilnym poziomie ok. 50 proc. Na koniec roku 2013 Zalando dysponowało zasobami kapitałowymi w wysokości ponad 350 milionów euro netto. Dodatkowo firma powiększyła w zeszłym roku grono swoich udziałowców o międzynarodowych inwestorów, takich jak fundusz emerytalny Ontario Teachers' Pension Plan (OTPP) oraz Anders Holch Povlsen.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.