Zaniedbania marki, komunikacji i formatów przyczyną kłopotów Almy i MarcPolu?

www.portalspozywczy.pl 10 sierpnia 2016 21:20

Ostatnie miesiące przyniosły istotne zmiany na mapie polskiego handlu detalicznego. Na początku czerwca upadła jedna z najstarszych sieci handlowych w Polsce - MarcPol. Chwilę później pojawiają się pierwsze informacje dotyczące sieci Alma – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Eksperci i analitycy wymieniają wiele powodów, które doprowadziły Marcpol do likwidacji, a Almę do obecnej, trudnej sytuacji. Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot, wskazuje na zaniedbania związane z marką, komunikacją oraz formatami sklepów.

– Eksperci oraz sami zainteresowani wymieniają wiele powodów, w tym związanych stricte z prowadzeniem biznesu, kosztami, inwestycjami czy negocjacjami handlowymi – mnie natomiast interesuje ten, który nie jest szczególnie poruszany. A mianowicie aspekt związany z marką, komunikacją oraz samym formatem sklepu. Bo to właśnie zaniedbania na tym poziomie moim zdaniem miały też istotny, a przede wszystkim długookresowy wpływ na pogarszającą się sytuację obu sieci – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. 

Dodaje, że handel w Polsce można podzielić na dwa okresy. Ten przed Biedronką i Lidlem oraz ten po nim. – Czy się nam to podoba czy nie – to właśnie te dwie sieci zmieniły obraz handlu w Polsce. To one podyktowały nowe zasady gry. Można było stanąć do gry, jak uczyniła to część podmiotów, szukając – i znajdując dla siebie miejsce. A można było grę zignorować – tak jak to zrobiły na swój sposób MarcPol i Alma – tłumaczy Radosław Kaczmarek.

Grzechów, jakie popełniła Alma na polu marketingu, zarządzania formatem sklepu jest wiele – te najważniejsze to przede wszystkim niedostosowanie się do zmieniających się potrzeb konsumenta, trendów społecznych oraz możliwości, jakie Polak otrzymywał od konkurencji – wyjaśnia Radosław Kaczmarek.

– Te same, jeśli nie lepsze produkty (mówię tutaj o wartości postrzeganej, a nie rzeczywistej) mógł otrzymać u konkurencji, w lepszych cenach oraz dostępne prawie że za rogiem. Alma nie zrobiła nic z wizerunkiem sieci drogiej i ekskluzywnej, dla wybranych, których na nią stać, i która poza delikatesami nie ma nic więcej do zaoferowania. Nawet jeżeli w wielu porównaniach koszyków produktów podstawowych potrafiła mierzyć się z dyskontami. Testy to jedno, ale to nie one przekonują masowego konsumenta do zakupów w danym miejscu – tłumaczy ekspert agencji strategicznej Melting Pot.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.