PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Zarządzenie: bezpieczeństwo, jakość, dystrybucja (pełna relacja)

Autor: dlahandlu.pl 8 listopada 2019 10:06

Zarządzenie: bezpieczeństwo, jakość, dystrybucja (pełna relacja) fot. PTWP

Wysoka jakość, powtarzalność produktu i zbieżne wartości – mix tych elementów może pomóc firmom związać ze sobą konsumenta na długie lata. Trzeba tylko chronić wizerunek branży i dbać o rzetelność przekazywanych w przestrzeni medialnej informacji.

4 listopada w Warszawie w ramach Forum Rynku Spożywczego i handlu odbyła się debata „Zarządzenie: bezpieczeństwo, jakość, dystrybucja”. Podczas panelu z udziałem przedstawicieli firm: KGH Polska, Stowarzyszenia Krajowej Unii Producentów Soków, Grupy Producentów Owoców „Polskie Jagody”, IFS Poland oraz Zakładów Mięsnych Silesia dyskutowano o sposobach na zdobycie lojalności polskich klientów, potrzebie podawania rzetelnych informacji o branży i edukacji najmłodszych konsumentów.

Dobrze ustawione żagle

Walka o zaufanie konsumentów toczy się codziennie. Jakimi sposobami zdobywa się ich lojalność?

O odpowiedz na to pytanie pokusił się prezes firmy Graal. - Istniejemy na rynku od 30 lat. Ciężko pracujemy aby zasłużyć na lojalność klientów. Podstawa to oczywiście jakość i cena. Ale dzisiejszy klient jest wyedukowany, oczekuje od producentów czegoś więcej niż tylko "suchego produkt". Dziś musimy umieć wyczuć czego klient będzie potrzebował jutro. Młodym ludziom zależy na innych wartościach, niż poprzedniemu pokoleniu. Dbają o środowisko, myślą o odpowiedzialności społecznej. Dzisiaj przedsiębiorstwa muszą być przyjazne dla konsumenta poprzez swoje wartości. To musi być jednak wiarygodny przekaz – mówił Bogusław Kowalski.

Lojalność konsumentów jest celem nadrzędnym dla firm. Ale jak wypromować produkt bez marki, na przykład owoce? O tym opowiedziała Dominika Kozarzewska, prezes zarządu Grupy Producentów Owoców „Polskie Jagody”.

- To rzeczywiście na pierwszy rzut oka może być trudne. Mamy markę sezonową, promujemy borówki. Budując jej brand szukaliśmy sposobu na pokazanie klientowi przede wszystkim jakości produktu. Na tym chcemy zbudować lojalność naszych konsumentów. Przyznam, że obecne trendy konsumenckie, zwłaszcza te prozdrowotne, wieją nam w plecy, trzeba tylko dobrze ustawić żagiel – mówiła prezes.

Grupa promuje owoce już od 5 lat. Oprócz samej jakości pokazuje konsumentom drogę jaką owoce przebywają z pól na sklepowe półki. - Naszym rynkowym wyróżnikiem jest dewiza schładzania owoców w ciągu 30 minut od zebrania, to pokazuje z jakim produktem mamy do czynienia. Jagody to produkt jakościowy, nie masowy – zaznaczyła prezes.

Zdaniem Dominiki Kozarzewskiej promowanie spożywania owoców jest bardzo ważne ze względów zdrowotnych. – Powinniśmy spożywać produkty, które rosną obok nas i wtedy, kiedy jest na nie sezon – podkreśliła.

Jaromir Paszek, Sales Manager firmy IFS Poland, która jest globalnym dostawcą oprogramowania dla przedsiębiorstw, zaznaczył, że obecnie firmy weszły na nie tylko na ścieżkę ciągłej innowacji, ale tak naprawdę muszą walczyć z czasem. Szczególnie jest to widoczne teraz, w dobie nowych technologii.

– Przedsiębiorstwa muszą budować lojalność przede wszystkim u ludzi młodych. Digitalizacja sprawiła, że każdy z nas ma dostęp do niezliczonej ilości informacji. Ściągając na telefon aplikację dedykowaną zdrowemu stylowi życia możemy zeskanować dowolny produkt z półki sklepowej, zobaczyć ile ma kalorii, jaką drogę przebył zanim trafił do sklepu i zestawić te informacje z naszym celem zdrowotnym, żywieniowym. Czynnik czasu i weryfikacja produktu są kluczowe – zaznaczył uczestnik debaty.

Jaromir Paszek dodał, że dzisiaj wiele firm buduje markę w oparciu o wspomnienia z dzieciństwa. - Nagle sentymenty stają się najważniejsze. To pokazuje, że czas w budowaniu lojalności jest szalenie istotny – podsumowuje Sales Manager firmy IFS Poland.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7721
Ilość aktualnych ofert: 499698

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.