Zasoby powierzchni w outletach rosną dwukrotnie szybciej niż w centrach handlowych

Autor: dlahandlu.pl 20 grudnia 2016 11:04

Z najnowszych danych firmy Cushman & Wakefield wynika, że z perspektywy inwestorów i sieci handlowych sektor centrów wyprzedażowych w Europie wkroczył w fazę dojrzałą. Świadczą o tym dwie transakcje sprzedaży zawarte jednocześnie przez fundusz IRUS European Retail Property Fund. Przedmiotem sprzedaży było 10 centrów za kwotę 1,28 mld euro. Była to także największa transakcja na europejskim rynku nieruchomości handlowych w 2016 roku.

Według danych firmy Cushman & Wakefield była to nie tylko jedna z największych transakcji we wszystkich sektorach nieruchomości bieżącego roku, lecz także w ciągu jednego dnia przekroczyła pod względem wartości łączny wolumen transakcji inwestycyjnych w segmencie centrów outletowych za cały 2015 r. Transakcje zostały uzgodnione w warunkach bezprecedensowego popytu wśród inwestorów na tego typu obiekty handlowe, które w ostatnich latach odnotowują fenomenalne wyniki.

- Rynek centrów wyprzedażowych w Polsce podąża za trendami obserwowanymi w całej Europie zarówno pod względem coraz lepszych wyników, jak i kompresji stóp kapitalizacji. Obiekty prowadzone przez profesjonalnych operatorów stały się atrakcyjnym produktem inwestycyjnym i cieszą się dużym zainteresowaniem inwestorów, w tym reprezentujących kapitał core. Sklepy znanych projektantów w centrach wyprzedażowych oferują marki premium, które w tradycyjnych centrach handlowych byłyby poza zasięgiem wielu Polaków. Przyszłość tego sektora napawa optymizmem zważywszy na rosnącą siłę nabywczą konsumentów i wchodzenie na polski rynek centrów outletowych kolejnych marek z segmentu premium – mówi Paweł Partyka, Associate, Dział Rynków Kapitałowych w firmie Cushman & Wakefield.

Rosnąca popularność centrów wyprzedażowych wśród inwestorów instytucjonalnych wynika z kompresji stóp kapitalizacji na rynku tradycyjnych nieruchomości handlowych. Różnice pomiędzy stopami kapitalizacji dla tradycyjnych obiektów handlowych i centrów outletowych w Europie szybko się zmniejszyły w minionym roku i mogą dalej się zmniejszać.

Z badań firmy Cushman & Wakefield wynika, że w ostatnich pięciu latach zasoby powierzchni w centrach outletowych rosły w tempie 6,4% rocznie – prawie dwukrotnie szybciej niż w tradycyjnych centrach handlowych. Wynika to z rosnącego zainteresowania inwestorów i sieci handlowych tym segmentem rynku, który wcześniej uważano za niszowy. Ponadto wartość sprzedaży w europejskich centrach wyprzedażowych rosła w ostatnich trzech latach o ok. 8% rocznie, a czynsze w minionych 12 miesiącach wzrosły o ponad 10%.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,69

  • Śr

    7,04

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9455

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.